Forum > Demolåtar
MaxB - You're gone - ny leadsång och Ooh & Aah-körer - 2013-02-27
Eddi:
Intressant två olika versioner - jag föredrar nog ettan trots allt även om jag tycker att tvåan har sina emotionella fördelar kanske kan du integrera dessa så blir det ju typ hundra poäng?
Harmonica mike:
Ja jag utgår från mig själv,pianot först och sedan sången..Enda sättet för mig att få det tight.
En stödslask kan man ju alltid yla in eller ringa en pianist,det funkar ju alltid.Jag har en grym pianist att tillgå,men det kostar.Absolut värt det om man har låten med stort L.
När det gäller arret i låten:
Den nerv som flöjt och piano i kombination med din ensamma röst levererar är brilliant.
Sedan kan du alltid göra fler versioner av denna,en poppig typ.
Som en sista grej kan jag säga,en version utan stämman på leaden - då kan jag leva med det otighta.
Denna vill in i min mapp som heter sommar/stugan 2013 och avnjutas till myggornas surr och fågelkvitter.Spelad genom min nya(på beställningslistan) högtalare till mobilen..En liten JVC historia för 700:-
Nåväl,nog om det.Ta dig tid och sätt denna Max.
Mike
Dividend:
Ja, det här är en riktigt bra låt. Kören kan fimpas eller bara vara med där dynamiken växer.
pxm:
Skön låt och körerna förstärker partierna bra tycker jag....
mvh
MaxB:
Har fortsatt med HM:s önskemål men det är inte lätt att hålla det enkelt. Allt är så avslöjande med få instrument.
Nytt piano ikväll och ny solosång. Flöjt och jag smög tillbaka lite orgel också
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_YoureGone_PianoSong_20130222.mp3[/mp3]
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida