Forum > Demolåtar
MaxB - You're gone - ny leadsång och Ooh & Aah-körer - 2013-02-27
tigersoul:
Nu börjar det likna något här, jag har inte samma orgelfobi här tror jag som Girly jag älskar "skiten" höhö
Däremot instämmer jag lite i att det är något lite lite skitnödigt över sången i början, det är inte allvarligt men jag är helt övertygad om att du kan göra det bättre :P Sen blir det mycket bättre o det är väl tecken nog.
Nivåerna är bättre, du kan nog småjustera lite till någonstans för att göra vocals lite tydligare men det är nära nu. Lustigt hur olika man kan höra förresten vad som är högt o lågt, ibland tycks det nästan som om öronen fungerar helt olika, förvirrande!
Jocke:
Det här kan bli hur bra som helst! :) Ner med orgeln mer - upp med bas och trummor. Sedan släpper du upp orgeln 3-6dB (gärna mot en limiter) i de partier där Lesliet varvar upp (som när den kommer in i början). Annars kan den bara ligga som en försiktig "pad" lite sådär i bakgrunden!
cykeln:
Rackarns bra låt!
Särskilt från andra versen tar det fart och sitter bra
Gillar orgeln men sången försvinner i de avslutande delarna så antingen måste den upp eller orgeln ner
Skulle också önska lite mer tryck/sorg/sår i sången i sista refräng
MaxB:
--- Citat från: cykeln skrivet 04.01.2013, 12:24:33 ---Rackarns bra låt!
Särskilt från andra versen tar det fart och sitter bra
Gillar orgeln men sången försvinner i de avslutande delarna så antingen måste den upp eller orgeln ner
Skulle också önska lite mer tryck/sorg/sår i sången i sista refräng
--- Slut citat ---
En del vill ha mer andra mindre... :P
Orgeln är på - men för mycket utan vila i sista halvan
--- Citat från: Girly ---Sen (förutom att jag lider av lätt orgelallergi) tycker att just den dränker allt från ca 130 och en bit fram
--- Slut citat ---
men jag tror Eddi gillar det
--- Citat från: Eddi ---164 och framåt - kanon - ändra inge
--- Slut citat ---
Sången för "skitnödig" enligt några men
--- Citat från: Cykeln ---mer tryck/sorg/sår i sången i sista refräng
--- Slut citat ---
Det är inte lätt att tillfredsställa alla musikaliska önskemål :wacko:
Jag ska jobba mer med volymändringar i B4:an - då Hammondorgeln är liite för hög på några ställen.
Jag ska kanske sjunga om leaden, gjorde det igår kväll på första delen men den är fortfarande för...
Jag vill lyckas ta upp och ner intensiteten på andra halvan av låten men måste hantera volymen på B4:an bättre, för att nå önskat resultat. Och kanske även fixa ändringar i intensiteten på annat sätt...
Dividend:
Ja, nu låter det mycket bättre Max!
Är inte sångpedagog och tror inte jag skall försöka viisa hur det ska gå till, men tror nog på Eddis linje. Precis som att du blir uppsjungen under första minuten och sen levererar :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida