Forum > Demolåtar

MaxB - You're gone - ny leadsång och Ooh & Aah-körer - 2013-02-27

<< < (7/19) > >>

MaxB:

--- Citat från: Dividend skrivet 03.01.2013, 18:55:56 ---Jag tycker arret är snyggt, men att det hela förstörs av sånginsatsen. Det är en sak om man vill skämta till det på fyllan (sådana låtar har jag också lagt upp), men inte med den här texten och de känsligt lagda instrumenten. Nu  inte sagt att du är full, men det svajar och spricker och låter ibland som du sitter och krystar på toa. Inget illa ment.

Du bör ta om det här ett par gånger.

--- Slut citat ---

Fan ta dig och din ärlighet!  :ph34r: :wub:
Eddi har sagt det många gånger och försöker få mig att förstå hur jag ska komma tillrätta med det du beskriver. Jag reagerar inte på skitnödigheten så mycket själv men det är uppenbart att man kan reagera negativt på den och det skulle vara kul om ingen reagerar negativt på sången. Kanske kan jag nå dit?
Efter din ärlighet kan jag tänka mig att ta om sången ett par gånger men troligen inte ikväll. För nu vill jag i första hand labba med att få in körstämmor som kompletterar sångmelodin. Jag hoppas och tror att jag med övning kan slappna av rösten mer... senare...

--- Citat från: Eddi skrivet 03.01.2013, 19:19:15 ---Alltså jag vill ju så gärna kommentera låten och den är helskön - var har du hittat texten - från dig själv? I så fall den bästa du gjort. Skulle jag välja att ta med mig något av arret till en öde ö så skulle det absolut vara orgeln med en något lägre volym och munspelet - något av det bästa jag har hört även det.

Och så kommer vi in på det som Div är så rättfram med - rösten är inte bra till 100% och jag har sagt vad jag tycker jag tror det beror på (vid sidan av tråden) och det är att du tar i från tårna för du vill ju att det här ska vara det finaste du gjort - det blir fel - du låter för allvarlig och gutural speciellt i början på fraserna - du borde tänka på vårens första mjukglass istället och le när du sjunger - då blir det rätt. Den talade delen lider av samma komplex - var inte så förbenat allvarlig - smajla o var glad så blir detta skitbra :D

--- Slut citat ---

Senaste tillskottet i texten kommer från Cykeln på ett antal rader men om jag minns rätt är det min text från början, med lite assistans från en kompis i Göteborg för ganska länge sen. Då, på den tiden ville jag med annat komp närma mig U2, då jag började skriva texten...
Bra tips du ger förresten - du borde jobba med telefoni - där fungerar dessa tips också superbra.  :D

Dividend:
Det låter lite ansträngt. Hav överseende med min jobbiga metafor, så illa är det inte :D

MaxB:
Lagt ett litet intro, lagt om leadsången (bra/bättre?) lagt körer och fixat liite med volymen på orgeln
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_YoureGone_20130103_wavehammer.mp3[/mp3]

Girly:
Fint intro... sången känns lite hög volymässigt i början.
Sen (förutom att jag lider av lätt orgelallergi) tycker att just den dränker allt från ca 130 och en bit fram.
Munspelet är riktigt bra  :)
Girly

Eddi:
Yeah från 164 och fr4amåt - kanon - ändra inget.
Början lider fortfrarande av samma prestationsångest men inte i lika hög grad och orgeln måste nog ner lite i volym är jag rädd för även om den är briljant. Tänk mjukglass och gör om igen - körerna är helt ok.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion