Forum > Demolåtar
MaxB - You're gone - ny leadsång och Ooh & Aah-körer - 2013-02-27
Harmonica mike:
Fin låt Max.
Jag kan hålla med om att introt var lite långt ja,mixen kan jag inte säga nåt om då min lyssning inte är färdigbyggd än.Men jag gillar ide´n och följer du boysens ideer eller dina egna,så kan det utvecklas till nåt fint..
Det var ju lite om trummor etc..
Nåväl,fin låt som sagt
Mike
Roffe H:
Skön "ljudbädd" sa någon, stämmer bra! Orgeln och munspelet är kanon. Håller med om att introt är lite långt, om du kortar av det blir ju inte heller låten så lång. Detta blir kanon om du jobbar lite till med låten... :)
/Roffe H
tigersoul:
--- Citat från: Roffe H skrivet 29.12.2012, 16:48:07 ---Skön "ljudbädd" sa någon, stämmer bra! Orgeln och munspelet är kanon. Håller med om att introt är lite långt, om du kortar av det blir ju inte heller låten så lång. Detta blir kanon om du jobbar lite till med låten... :)
/Roffe H
--- Slut citat ---
Munspelet glömde jag nämna, sköna toner!!
Scar Fraction Studio:
Max riktigt skön låt detta, diggar den som fan, snyggt med munspel det är riktigt fint tycker jag.
Jag håller med många om introt är lite långt, titta till tajthet och programeringen av trummor få lite liv i dem.
Jag har tyvärr inte öron till säga nått om mixen nu. Har jobbat idag i 8 timmar så är sliten, men jag återkommer om det, bra jobb. :) Mvh Emil
MaxB:
Tack för alla fantastiska råd. Tänkte med det långa introt att det här kanske kan bli progressive rockmusic men då måste jag nog ha ett sångparti på den första delen så att det faktiskt inte är ett intro utan "one part in a big epic". Men jag är osäker på hur mycket tid jag kan lägga ner på det...
Men akustiska gitarrerna ska göras tajtare och trummorna ska arbetas mer med. Tack igen för goda råd på vägen.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida