Forum > Demolåtar

MaxB - You're gone - ny leadsång och Ooh & Aah-körer - 2013-02-27

<< < (4/19) > >>

tigersoul:

--- Citat från: MaxB skrivet 29.12.2012, 23:36:49 ---Tack för alla fantastiska råd. Tänkte med det långa introt att det här kanske kan bli progressive rockmusic men då måste jag nog ha ett sångparti på den första delen så att det faktiskt inte är ett intro utan "one part in a big epic". Men jag är osäker på hur mycket tid jag kan lägga ner på det...
Men akustiska gitarrerna ska göras tajtare och trummorna ska arbetas mer med. Tack igen för goda råd på vägen.

--- Slut citat ---

Slipa på o ta tillvara på denna säger jag från förkylningssoffan ;) Abstinensen att inte spela, sjunga, skriva, arra, mixa eller ens tänka på musik börjar bli påtaglig :P

Jocke:

--- Citat från: MaxB skrivet 29.12.2012, 23:36:49 ---Tack för alla fantastiska råd. Tänkte med det långa introt att det här kanske kan bli progressive rockmusic men då måste jag nog ha ett sångparti på den första delen så att det faktiskt inte är ett intro utan "one part in a big epic". Men jag är osäker på hur mycket tid jag kan lägga ner på det...
Men akustiska gitarrerna ska göras tajtare och trummorna ska arbetas mer med. Tack igen för goda råd på vägen.

--- Slut citat ---

Nu behöver du ju inte falla in i mallar eller klischéer (hur f*n stavas det?  :unsure: )  - Klart det kan funka med långa intron men det måste göras intressant på något sätt. Gillar du intropartiet och ändå vill tillfredställa våra önskemål kan du ju lägga introt sist... eller i mitten!  :rolleyes: Tror, precis som du skriver, att när du tajtar till det och jobbar med dina grundteman, får instrumenten att spela mer tillsammans så kommer det att ge sig hur det ska vara! :)

--- Citat från: tigersoul skrivet 30.12.2012, 00:12:44 ---Slipa på o ta tillvara på denna säger jag från förkylningssoffan ;) Abstinensen att inte spela, sjunga, skriva, arra, mixa eller ens tänka på musik börjar bli påtaglig :P

--- Slut citat ---

Lite Panodilpunk och Feberfunk skulle vi gärna vilja höra! ;-) Krya på dig! :)

tigersoul:

--- Citat från: Jocke skrivet 30.12.2012, 13:47:10 ---Lite Panodilpunk och Feberfunk skulle vi gärna vilja höra! ;-) Krya på dig! :)

--- Slut citat ---

Om jag bara nådde ett instrument från soffläget så :P

Jocke:

--- Citat från: tigersoul skrivet 30.12.2012, 14:19:25 ---
--- Citat från: Jocke skrivet 30.12.2012, 13:47:10 ---Lite Panodilpunk och Feberfunk skulle vi gärna vilja höra! ;-) Krya på dig! :)

--- Slut citat ---

Om jag bara nådde ett instrument från soffläget så :P

--- Slut citat ---

Du är säkert på benen (banan?) snart! :)

Har en sådan här som ligger och skräpar någonstans...

Enkel att ha med i säng och soffa om man inte kan hejda sina musikaliska lustar... Hade du legat i en soffa nära mig kunde jag åkt över med den!  :P  Du är väl inte äldre än att det "alltid" funnits möjlighet att spela in? Det var väl först för typ 10 år sedan jag kom igång och innan dess fick jag spela alla instrumenten "i huvudet" - fatta att det blivit rörigt!  :rolleyes:  :P

Kanske något att testa där du ligger?^^

tigersoul:

--- Citat från: Jocke skrivet 30.12.2012, 14:34:58 ---Du är säkert på benen (banan?) snart! :)

Har en sådan här som ligger och skräpar någonstans...

Enkel att ha med i säng och soffa om man inte kan hejda sina musikaliska lustar... Hade du legat i en soffa nära mig kunde jag åkt över med den!  :P  Du är väl inte äldre än att det "alltid" funnits möjlighet att spela in? Det var väl först för typ 10 år sedan jag kom igång och innan dess fick jag spela alla instrumenten "i huvudet" - fatta att det blivit rörigt!  :rolleyes:  :P

Kanske något att testa där du ligger?^^

--- Slut citat ---

Ja jäklar de där raringarna, jag var faktiskt på väg att köpa en för ett tag sedan men avstod av de där smarta orsakerna som "jag har instrument så det räcker" ;) Men nog fan kan jag väl hitta något o plonka på i soffläget om jag så önskar, en gutelele kanske? ;) Har inte riktigt orken till det än dock men det kommer väl snart!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion