Forum > Demolåtar
MaxB - You're gone - ny leadsång och Ooh & Aah-körer - 2013-02-27
Jocke:
Hade det inte varit DU hade jag tappat intresset under det långa introt som jag upplevde som händelselöst... Tycker trummorna är tråkiga som vevar på likadant bortsett från några fina fills som jag tycker du ska fixa lite tyngd i så de kommer fram och bryter av och skapar variation. Gitarrerna (utom solot) tycker jag ligger lite för högt och den underbara orgeln för lågt. Tycker Det här stycket har stor potential men det fordras lite mer variation för att det ska bli riktigt kul att lyssna på! :)
bjurte:
Jo Introt är nog lite väl långt,trodde det skulle vara instrumentalt först.. :o ;)
tigersoul:
--- Citat från: bjurte skrivet 29.12.2012, 13:40:59 ---Vässas = Borttag av ludd.. :D
Nämen mer diskant i klartext.. :rolleyes:
--- Slut citat ---
haha när kommer den kompletta guiden till terminologin kring musiker :P
- Jag gillar inte basgången i början riktigt, lite väl lång "ton för ton" passage där uppåt, sen blir den bättre :P
- Kanske lite för segt o händelselöst, men jag tror inte du ska go bananas heller med stycket, bygg ut variation varsamt!
+ Långt långt intro, men bra sådant så jag tappade inte intresset, men det är helt klart för långt.
+ Underbart orgelljud o skön ljudbädd i huvud taget, men lite utbyggnad på en del detaljer skulle inte skada såsom drums, o upp med orgeln lite ;)
Jag saknar körstämmor också ;) Skönt stycke att lägga mina förkylda öron på en stund!
HasseFX:
Jag gillar den hypnotiska och episka stämningen i denna - som live-jam ala Grateful Dead skulle det vara magiskt, men för "album-lyssning" föreslår jag lite fler spikar i soppan ;) Skulle gärna slänga i lite nubb, t ex några break och stick för att släppa in mer luft och melodiska, mindre jammiga instrumentalpartier.
Instrumentalt är det god klass - gunget, musikaliteten och samspelet finns där, men som tidigare sagts, de akustiska gurorna är lite för off ibland och trummorna saknar variationen i mönster och dynamik. Mixen är "rakt-på-live" ala Café Norrköping och det fungerar men finns mycket att vinna på en nyansrikare mix. "Bumligt" i bas och gitarrer och sången låter mikad PA.
Asti:
Det är en bra låt med bra uppbyggnad, där du varierar genom att ta ner den och "börja om" ett par gånger!
De akustiska gitarrerna i början kanske skulle ha mer reverb och sänkas något för att bättre smälta in...?
Jag tycker den säckpipslåtande synthen i början är lite malplacerad. Munspel där tror jag hade funkat bättre!
Riktigt läcker orgel och du hanterar munspelet med den äran! Gillar inte riktigt ljudet på gurasolot, lite instängt och burkigt.
Kan väl hålla med övriga om att lite fler trumfills nog skulle förstärka. Elbasen kanske inte skulle ligga kvar så ofta
på samma höga ton, utan på de ställena ibland följa grundtonerna i harmoniföljden i stället..?
Låten är ju rätt lång, men med en sådan uppbyggnad blir det lätt så....Kanske kunde introt kortas något.
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida