Forum > Demolåtar

Cykeln - Lussebiten (5 - 13/12)

<< < (4/7) > >>

MaxB:
Är det du ensam som gör allt i inspelningen?
Det låter som en samspelt gäng som röjer på en pub, även om 'omixandet' inte visar att det är inspelat live i den lokalen ännu.   B)
Kul stomp!

Plinka:
 :D Svänger gött om denna du! Rolig text och festligt arr  :) Blir nog toppen...!

Jocke:
Här händer det grejer...  Intressant utveckling - börjar låta riktigt bra detta! :)

morgonte:
Suverän text med djup insikt i svenska folktraditioner och även lucialegenden! Jag hajar till :o vid orden om Lucias vackra ögon - minns vad som hände med dem enligt legenden... (läs själva på Wikipedia, era latmaskar!  :angry:;))

Lussefamla vet jag numer vad det är (tack vare Google), men inte vad Jeremia spelar för roll i Luciatraditionen (förutom att han rimmar på både "Lucia" och "fria"... Upplys mig!

Vad gäller musiken så är går den perfekt ihop med texten. Bra spelat och sjunget! Jag kan tänka mig en Bodhran i stället för standardtrummorna om man vill ytterligare förstärka det irländska inslaget. Fint!

Asti:
Du har fått till det här riktigt bra tycker jag! Låter rätt mycket Irländsk folkmusik nu.
Gillar arret! En mandolin skulle nog kunna komplettera bra, speciellt i refrängen!
Fin andrastämma med pondus! Ljudbilden kunde nog dras isär en aning för bättre separation av instrumenten.
Om du inte redan är med i ett, så tycker jag du skulle bilda ett band som spelar sådan här musik!
Får leta fram en Guinness i källaren och lyssna på den här ikväll igen!  :)
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion