Forum > Demolåtar

Cykeln - Lussebiten (5 - 13/12)

<< < (7/7)

equality:
Habilt folkligt där jag kunde ha svurit på att Ale Möller spelar flöjt. Snygga växlingar mellan dur och moll och en tidlös text. Fint! Kanske ett dimuendo till nästan a capella på slutet för ett 7-h-e:s drag på sista refrängen?

pxm:
Toppenlåt detta !!!
Själva liret och sången är det inget fel på. Jag räknar er till proffsmusiker med hjärtat och glädjen kvar..
Måste bara säga;
ang. sista mixen så tycker jag inte den sitter bra, men musiken kändes, lät mer
fri i rummet innan tycker jag..Och så distar mixen ibland..Speciellt hihaten
och så även andra instrument på slutet.
Känns som om du/ni var litet för snabb med den sista mixen..???
Kan inte säga vad det beror på eller ge något råd då jag inte är någon särskilt bra mixare..

mvh

Edit; peakar ???

spacetrucker:
För mig som finlandssvensk låter detta väldigt sverige-svenskt... vilket det ju i och för sig är  :D
Det är lite begränsande (för mig) att jag alltid associerar till Dan Andersson när jag hör nåt sånt här  :unsure:
Skall försköka lyssna en gång till med öppnare sinnen. Det är ju en bra låt för böveln.

Space

cykeln:

--- Citat från: equality skrivet 14.12.2012, 01:20:19 ---Habilt folkligt där jag kunde ha svurit på att Ale Möller spelar flöjt. Snygga växlingar mellan dur och moll och en tidlös text. Fint! Kanske ett dimuendo till nästan a capella på slutet för ett 7-h-e:s drag på sista refrängen?

--- Slut citat ---
Ale Möller !  :wub:
Bra förslag där men jag tror att jag låter den vara för nu
Tack och kul att du gillar och att höra från dig!

--- Citat från: pxm skrivet 14.12.2012, 18:03:52 ---Toppenlåt detta !!!
Själva liret och sången är det inget fel på. Jag räknar er till proffsmusiker med hjärtat och glädjen kvar..
Måste bara säga;
ang. sista mixen så tycker jag inte den sitter bra, men musiken kändes, lät mer
fri i rummet innan tycker jag..Och så distar mixen ibland..Speciellt hihaten
och så även andra instrument på slutet.
Känns som om du/ni var litet för snabb med den sista mixen..???
Kan inte säga vad det beror på eller ge något råd då jag inte är någon särskilt bra mixare..
mvh
Edit; peakar ???

--- Slut citat ---
Tack för det och kul att du gillar!
Det finns ingen hihat med så det är nog att det peakar - får prova att sänka rubbet
Tack för påpekande!

--- Citat från: spacetrucker skrivet 14.12.2012, 20:37:03 ---För mig som finlandssvensk låter detta väldigt sverige-svenskt... vilket det ju i och för sig är  :D
Det är lite begränsande (för mig) att jag alltid associerar till Dan Andersson när jag hör nåt sånt här  :unsure:
Skall försköka lyssna en gång till med öppnare sinnen. Det är ju en bra låt för böveln.
Space

--- Slut citat ---
Ja det är svenskt men texten rör sig mellan svenska luciaseder och den historiska lucia och lite till
Lite kul att du associerar till Dan Andersson för jag ska spela DA i två timmar idag - en av mina favoriter! :D
Däremot tycker jag kanske inte att denna låt är särskilt mycket DA.
Ett öppet sinne är alltid bra men jag vet själv hur svårt det är att ha ett
Tack för lyssning!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion