Forum > Demolåtar

Cykeln - Lussebiten (5 - 13/12)

<< < (5/7) > >>

Dividend:
Jag gillar rimmet brännvin/Hålhin :D

Bra Stefan.. Fast jag fattar inte varför. Mysig låt helt enkelt!

Dividend:

--- Citat från: Dividend skrivet 12.12.2012, 13:38:54 ---Jag gillar rimmet brännvin/Hålhin :D

Bra Stefan.. Fast jag fattar inte varför.:blink: Mysig låt helt enkelt!

--- Slut citat ---

cykeln:

--- Citat från: Roffe H skrivet 12.12.2012, 00:23:44 ---Oj, den våldsamma versionen skulle man ju vilja höra!  :)
Roffe H

--- Slut citat ---
Kanske blir det en inspelning vad det lider  :)

--- Citat från: pxm skrivet 12.12.2012, 00:27:53 ---Jo, jag gillar också den här.......
mvh

--- Slut citat ---
Tackar och bugar!
--- Citat från: MaxB skrivet 12.12.2012, 08:00:59 ---Är det du ensam som gör allt i inspelningen?
Det låter som en samspelt gäng som röjer på en pub, även om 'omixandet' inte visar att det är inspelat live i den lokalen ännu.   B)
Kul stomp!

--- Slut citat ---

Ja, det är jag som gör allt - man är ju härtill nödd och tvungen. Kul att det låter som ett gäng!

--- Citat från: Plinka skrivet 12.12.2012, 10:37:18 --- :D Svänger gött om denna du! Rolig text och festligt arr  :) Blir nog toppen...!

--- Slut citat ---
Tack Plinka - kul att du gillar och kul att höra av dig igen!! :wub:

--- Citat från: Jocke skrivet 12.12.2012, 11:36:12 ---Här händer det grejer...  Intressant utveckling - börjar låta riktigt bra detta! :)

--- Slut citat ---

Vad bra - får jag lite tid i kväll ska jag försöka fixa lite mer grejor
--- Citat från: morgonte skrivet 12.12.2012, 12:09:00 ---Suverän text med djup insikt i svenska folktraditioner och även lucialegenden! Jag hajar till :o vid orden om Lucias vackra ögon - minns vad som hände med dem enligt legenden... (läs själva på Wikipedia, era latmaskar!  :angry:;))
Lussefamla vet jag numer vad det är (tack vare Google), men inte vad Jeremia spelar för roll i Luciatraditionen (förutom att han rimmar på både "Lucia" och "fria"... Upplys mig!
Vad gäller musiken så är går den perfekt ihop med texten. Bra spelat och sjunget! Jag kan tänka mig en Bodhran i stället för standardtrummorna om man vill ytterligare förstärka det irländska inslaget. Fint!

--- Slut citat ---
Tack för att du uppmärksammar texten - och du har helt rätt! När det gäller Jeremia så är det så här - Lucia blev så småningom helgonförklarad och inom dem romersk katolska kyrkan högtidighåller man Lucia som Syracusas skyddshelgon som åkallats speciellt för ögonsjukdomar. En del av kvarlevorna efter Lucia lär finnas i S:t Jeremias och St Lucia kyrka i Venedig.
Kul att text och musik går ihop. Håller med om Bodhran - provad lite på den jag har men jag klarar inte av den.
Tack igen!

--- Citat från: Dividend skrivet 12.12.2012, 13:38:54 ---Jag gillar rimmet brännvin/Hålhin :D
Bra Stefan.. Fast jag fattar inte varför. Mysig låt helt enkelt!

--- Slut citat ---
Tack för det Per! Det är mycket här i världen man inte förstår  :D

Roffe H:
Mycket bra detta cykeln. Rikt på folkmusiktradition, spännande text med inbygd historik, samt underbart spel. Detta som låter "irlänsk flöjt", spelar du på ett riktigt instrument här också, eller?
Max skrev att det låter som ett helt band som röjer, det är faktiskt så...strålande (nu i lussetider). Du hann ända fram, bra gjort, slutet gott allting gott.  :) :) :) Tre smil från mig!
/Roffe H

cykeln:

--- Citat från: Roffe H skrivet 12.12.2012, 18:52:39 ---Mycket bra detta cykeln. Rikt på folkmusiktradition, spännande text med inbygd historik, samt underbart spel. Detta som låter "irlänsk flöjt", spelar du på ett riktigt instrument här också, eller?
Max skrev att det låter som ett helt band som röjer, det är faktiskt så...strålande (nu i lussetider). Du hann ända fram, bra gjort, slutet gott allting gott.  :) :) :) Tre smil från mig!
/Roffe H

--- Slut citat ---
Tack Roffe!
Den Thin wistle jag spelar på här är inte en riktig utan en digital sådan
och tack för smilen
men det var inte riktigt färdigt - det återstår lite mer dragspel och några korrigeringar, lite mer trummor och till slut ska allting mixas

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion