Forum > Färdiga produktioner
Maria&Jocke - Funky Lucia
Jocke:
--- Citat från: MaxB skrivet 08.12.2012, 22:08:22 ---Cool, skönt komp som gungar på i bästa 70-80-tals stil
Say Yes, Say No --- fastnar lätt!
Gillar inte virveln men sånt har du redan hört...
Bra spel på instrumenten som ger gungeligrunge't!
--- Slut citat ---
Tack Max! :) Ja, det svänger riktigt bra! :)
Vet inte vad det är som stör med virveln... kanske just att det låter för lite virvel kanske? Att lägga "gated reverb" på kaggen var väl rätt tidstypiskt för sådan här musik?
Vet inte vad det är med mig och mina trumpluggar. Har provat lite olika men de flesta känns lite stela och fyrkantiga. Den här ger inspirerande bra sväng men ingen som helst kontroll över mixen... :blink: Har börjat splitta midifilen (dissolve part) och skicka varje "trumma" till en egen "Kore player" för att kunna mixa dem var för sig. Nya musikdatorn går på knäna - hackar och fräser och är inte belåten med detta... :angry: Spontant känns det lite för "clean" - jag gillade det där lite ombonat skitiga soundet! :rolleyes: :P Går in på dag 4 av trummixning nu - vad gör man inte för att tillfredsställa sina vänner? B)
Jocke:
--- Citat från: Angrod skrivet 09.12.2012, 08:04:18 ---Saknas julbjällror, men det funkar ändå! Var det kaffekannan eller glöggbringaren som klingade med? ;)
--- Slut citat ---
Visst "funkar" det! :rolleyes: :P Svaret "JA"! B)
cykeln:
Störtskön låt!
D-ligt nice funky dansande sak.
Passar perfekt för att dansa ner all kommande julmat.
gillar den där funk guran som sprätter och även den andra
Bra sång - rösten passar precis till detta alster.
Texten är perfekt - rör inte en bokstav!
Heja!
Jocke:
--- Citat från: cykeln skrivet 09.12.2012, 22:00:10 ---Störtskön låt!
D-ligt nice funky dansande sak.
Passar perfekt för att dansa ner all kommande julmat.
gillar den där funk guran som sprätter och även den andra
Bra sång - rösten passar precis till detta alster.
Texten är perfekt - rör inte en bokstav!
Heja!
--- Slut citat ---
Blir så glad över dina positiva ord! :) Hoppas du dukar ett rejält julbord så du kan dansa länge! :P Ja, texten har ett djup som man kanske inte uppfattar vid en snabb genom lyssning! :rolleyes: B)
Jag blev lite knäckt av "virveln" och jobbar vidare på audiofilversionen... ;-)
Girly:
Helball B)
Vilket gung! :)
Härligt lirat Jocke verkligen funky....
...och Marre cool (bra) sång som för övrigt sätter sig direkt.
Lena
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida