Forum > Färdiga produktioner

Maria&Jocke - Funky Lucia

<< < (5/10) > >>

Marruschkka:

--- Citat från: Dividend skrivet 08.12.2012, 18:28:40 ---Tycker det här passar som en handske på julskivan. Får återkomma i ett senare skede med mer djupare kritik! Tummen upp. Basgitarren är ju bara skön i den här. Och sången, men du borde sjunga "funky lucia", "slampa lucia" eller nåt sånt istället för "sankta lucia" som är lite förutsägbart :D

--- Slut citat ---

Vaddå..slampa mej hit och dit?!! :lol:
Respekt!! Tack ändå missjö!!

--- Citat från: cykeln skrivet 09.12.2012, 22:00:10 ---Störtskön låt!
D-ligt nice funky dansande sak.
Passar perfekt för att dansa ner all kommande julmat.
gillar den där funk guran som sprätter och även den andra
Bra sång - rösten passar precis till detta alster.
Texten är perfekt - rör inte en bokstav!
Heja!

--- Slut citat ---

Jag löver att inte ändra en enda bokstav i den annars så digra textmassan ;) ^_^

Mera dans-funk, helskönt att dansa till ju :rolleyes:

--- Citat från: Angrod skrivet 09.12.2012, 08:04:18 ---

--- Slut citat ---
Saknas julbjällror, men det funkar ändå! Var det kaffekannan eller glöggbringaren som klingade med?  ;)
[/quote]

Kul Angrod att det funkar utan bjällror, det finns ju ett så starkt budskap här ändå :rolleyes:

--- Citat från: Girly skrivet 10.12.2012, 16:12:58 ---Helball  B)
Vilket gung! :)
Härligt lirat Jocke verkligen funky....
...och Marre cool (bra) sång som för övrigt sätter sig direkt.
Lena

--- Slut citat ---

Girly Gullstrupe, jag blir så glad att du oxå gillar swinget, tack, väääldigt kul att sjunga lite streaming här, skulle vara så härligt att höra din vackra pipa på nåt sånt här nån gång-oxå :D

Fast du, lixom jag, är ju ute och rör oss i de flesta gebit inom musiken, och det mesta är ju sååå kul att göra!!
Musik är livet, we know :wub:

Happy Lucia!

/Marre

Jocke:

Lena

--- Slut citat ---

Tack - kul att du gillar! Vi har också haft kul och i all enkelhet är det en låt som "bara blev"!  B)  Kanske borde man sluta tänka så mycket, lita mer på den där första känslan och bara spela och sjunga? :)

--- Citat från: Marruschkka skrivet 10.12.2012, 18:14:24 ---Jag löver att inte ändra en enda bokstav i den annars så digra textmassan ;) ^_^

--- Slut citat ---

I år har de ju redan delat ut Nobel-priset... men nästa år kanske? ;-)

--- Citat från: Marruschkka skrivet 10.12.2012, 18:14:24 ---

--- Slut citat ---

Numera får man ju nästan gå på jazzklubb/festival för att få höra funk... tycker ju det är mer bruksmusik än finkultur.^^ Det är nog dags att ta tillbaka funken!  ;) Vore ju otroligt kul att göra ett blåsparti någon gång - vet dock inte om jag har tillräckligt bra pluggar för det... :)

Asti:

--- Citat från: Jocke skrivet 11.12.2012, 21:18:56 ---
Lena

--- Slut citat ---

Tack - kul att du gillar! Vi har också haft kul och i all enkelhet är det en låt som "bara blev"!  B)  Kanske borde man sluta tänka så mycket, lita mer på den där första känslan och bara spela och sjunga? :)

--- Citat från: Marruschkka skrivet 10.12.2012, 18:14:24 ---Jag löver att inte ändra en enda bokstav i den annars så digra textmassan ;) ^_^

--- Slut citat ---

I år har de ju redan delat ut Nobel-priset... men nästa år kanske? ;-)

--- Citat från: Marruschkka skrivet 10.12.2012, 18:14:24 ---

--- Slut citat ---

Numera får man ju nästan gå på jazzklubb/festival för att få höra funk... tycker ju det är mer bruksmusik än finkultur.^^ Det är nog dags att ta tillbaka funken!  ;) Vore ju otroligt kul att göra ett blåsparti någon gång - vet dock inte om jag har tillräckligt bra pluggar för det... :)

--- Slut citat ---
Native Instruments har kommit med Session Horns, som ska ge mer realistiska blåsljud.
Kolla det här, där finns en del funk-exempel.
http://studio.idg.se/2.1078/1.478495/ni-hojer-ribban-for-realistiskt-blas

Jocke:

--- Citat från: Asti skrivet 11.12.2012, 21:25:35 ---
Native Instruments har kommit med Session Horns, som ska ge mer realistiska blåsljud.
Kolla det här, där finns en del funk-exempel.
http://studio.idg.se/2.1078/1.478495/ni-hojer-ribban-for-realistiskt-blas

--- Slut citat ---

Tack för tips! :) Vi får se om det dyker upp något härligt groove att tuta till... Det var ju ett skapligt pris! :)

Jocke:
En dag som denna är det väl OK att bumpa med en mix som kommit lite längre...? ;-)

Nå, vad säger ni om den här virveln?  :rolleyes:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion