Forum > Färdiga produktioner

Maria&Jocke - Funky Lucia

<< < (3/10) > >>

Marruschkka:

--- Citat från: bjurte skrivet 06.12.2012, 14:48:59 ---Jo visst svaenger det!!
Den där sjungande virveltonen känns riktigt fräck till att börja med,men efter ett  tag blir den nästan lite enerverande.(Går det inte att tagga när den lite??).
Lite diskantfattig kan jag tycka,och man får kännsla av ett jam från 70:talet.. (och det är i positiv bemärkelse  ;) )
Den där refräng Sjungerskan känns igen,har jag hört henne förut!! :D
Men som sagt lite mer lyster önskar Bjurtes mulliga öron.. :rolleyes:

Kvack-Kvack..

--- Slut citat ---

Kvack kvack..och tack  på dej själv :D
Kul att bli igenkänd, swing it Bjurte :P

--- Citat från: 1up skrivet 06.12.2012, 20:10:46 ---Medhåll om diskant och virvel.

Skönt gung och staccato wow-gitarren? i ena speakern blev en klar favorit.

Mer sådant här! :)

--- Slut citat ---

Tack Daniel, vill oxå ha mer sånt här, det var jätteskoj att vara reffe-sångerska i den här genren :rolleyes:

/Marre

Dividend:
Tycker det här passar som en handske på julskivan. Får återkomma i ett senare skede med mer djupare kritik! Tummen upp. Basgitarren är ju bara skön i den här. Och sången, men du borde sjunga "funky lucia", "slampa lucia" eller nåt sånt istället för "sankta lucia" som är lite förutsägbart :D

MaxB:
Cool, skönt komp som gungar på i bästa 70-80-tals stil
Say Yes, Say No --- fastnar lätt!

Gillar inte virveln men sånt har du redan hört...
Bra spel på instrumenten som ger gungeligrunge't!

Angrod:

--- Citat från: Marruschkka skrivet 05.12.2012, 22:07:58 ---LÅTNAMN: Funky Lucia
ARTIST/GRUPP: Maria&Jocke
GENRE: Funk
LÅTLÄNGD: 4:30 min
KOMPOSITÖR: Jocke
PRODUCENT:Jocke
EV. MEDVERKANDE: Marruschkka
INSPELNINGSÅR: 2012
FORMAT: mp3

En yster Lucia-låt som kom till i dagarna, nåt för Jul-skivan kanhända?

Alla tankar är välkomna :D

Marre/Jocke

--- Slut citat ---
Saknas julbjällror, men det funkar ändå! Var det kaffekannan eller glöggbringaren som klingade med?  ;)

Jocke:

--- Citat från: Dividend skrivet 08.12.2012, 18:28:40 ---Tycker det här passar som en handske på julskivan. Får återkomma i ett senare skede med mer djupare kritik! Tummen upp. Basgitarren är ju bara skön i den här. Och sången, men du borde sjunga "funky lucia", "slampa lucia" eller nåt sånt istället för "sankta lucia" som är lite förutsägbart :D

--- Slut citat ---

Ska vi solka ner "ljusets högtid" med sådana ord?  :rolleyes:  :lol:

Vi får väl se om Marre utvecklar texten - kanske till version 2.0.1.3 ?  ;) Du kanske kan ge några tips?  :rolleyes:

Även om basen är lite enahanda så var den otroligt arbetsam att spela in. Som lite kuriosa kan jag berätta att 2 basar är inblandade, båda obandade och det är ett jäkla slit att lira "pilbågstilen" på obandat om man ska få det att "smälla"... blodvite uppstod! ;-) Ena basen stämd som vanligt medan den andra är nedstämd som de 4 låga strängarna på en 5-strängad bas. Fyra tagningar i olika oktaver för att få till "knorren".

Ser fram emot "ett senare skede"! ;-)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion