Forum > Färdiga produktioner
Maria&Jocke - Funky Lucia
Jocke:
Mike & Asti: Visst kunde det vara mer text för att bli "låt"... Egentligen var Marres tagning bara ett smakprov på vad hon kunde och ville göra. Jag tyckte att det var så inspirerande att jag gjorde samma sak och det är väl där vi står nu... B) Vet inte precis om någon lyssnar så noga på texten i andra Lucia-sånger...? Vi får väl se om vi kommer på fler ord till nästa år... nu är det lite kort om tid!
Mike, Roffe & Asti: Kul att ni gillar - tack! :)
Funk-guran tyckte jag lät f*n ända tills jag la på lite kompression och Eq på nedmixen häromdagen så jag har hållit tillbaka den tidigare. Det är mycket som trängs på slutet och det ville gärna bli rörigt... ^^
Marruschkka:
--- Citat från: Jocke skrivet 06.12.2012, 14:12:34 ---Mike & Asti: Visst kunde det vara mer text för att bli "låt"... Egentligen var Marres tagning bara ett smakprov på vad hon kunde och ville göra. Jag tyckte att det var så inspirerande att jag gjorde samma sak och det är väl där vi står nu... B) Vet inte precis om någon lyssnar så noga på texten i andra Lucia-sånger...? Vi får väl se om vi kommer på fler ord till nästa år... nu är det lite kort om tid!
Mike, Roffe & Asti: Kul att ni gillar - tack! :)
Funk-guran tyckte jag lät f*n ända tills jag la på lite kompression och Eq på nedmixen häromdagen så jag har hållit tillbaka den tidigare. Det är mycket som trängs på slutet och det ville gärna bli rörigt... ^^
--- Slut citat ---
Precis så var det, jag gjorde ett smakprov, men Jocke blev inspirerad (och det takker vi för!) och friserade till bakgrunden så himla bra, och la så bra effekter på mina stämmor :wub:
Jo, det här med mer text, det har inte lixom hunnits med, visst, jag kunde lagt till nåt kliché-artat som " bringing you the light in the dark...eller nåt", men med facit i handen så känner jag mej mer än nöjd. Jockes sköna groove får regera här och det känns bra :rolleyes:
Vore skoj att få med den här på Jul-skivan.
Funky Lucia, let´s swing it :D
/Marre
Edit: TACK Roffe, Asti och Mike för uppmuntrande ord, värmer i vinterkylan.
bjurte:
Jo visst svaenger det!!
Den där sjungande virveltonen känns riktigt fräck till att börja med,men efter ett tag blir den nästan lite enerverande.(Går det inte att tagga när den lite??).
Lite diskantfattig kan jag tycka,och man får kännsla av ett jam från 70:talet.. (och det är i positiv bemärkelse ;) )
Den där refräng Sjungerskan känns igen,har jag hört henne förut!! :D
Men som sagt lite mer lyster önskar Bjurtes mulliga öron.. :rolleyes:
Kvack-Kvack..
1up:
Medhåll om diskant och virvel.
Skönt gung och staccato wow-gitarren? i ena speakern blev en klar favorit.
Mer sådant här! :)
Jocke:
Tack för tyck bjurte & 1up! :)
Det där med virvelknorren och att att den är lite diskantfattig hänger ihop med att jag la grunden till detta för länge sedan och använde "trummor" i Kore-player. De svänger ju bra men jag kan inte få ut dem i separata kanaler med mindre än att jag bouncar varje "trumma för sig" till audiospår och då är det ju bra om man har bestämt sig för arret!^^ Nåväl det här gör ju att busskompressorn uppför sig lite skumt - om det ska bli något tryck i trummorna så pyser cymbalerna något otroligt och det är svårt att ställa realease så att det funkar på allt - därav virvelknorren... men med all denna uppskattning på svänget kanske vi måste satsa på en audiofilversion framöver! ;-)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida