Forum > Demolåtar
Asti - Only love can cure your heart (version 2)
Asti:
--- Citat från: Tokai skrivet 27.11.2012, 20:26:52 ---Det skumma med introt är kanske att det börjar i ett ackord och sen sången i en annat?
Tycker verserna känns lite obestämda, lite mer struktur där: här börjar detta parti, och här börjar nästa, typ. Gillar faktiskt bäst det instrumentala i mitten. För mig känns det som en utgångspunkt att bygga på. Refrängen är okomplicerad men får lite småkänning av Tages Sleep little girl. Sen gillar jag inte det där DDT på sången. Det låter skrapigt. Gitarrspel och sång bra, kanske lite ljum ljudbild.
--- Slut citat ---
Låten går i A-dur. Introt börjar i E och sången kommer in vid D. Inte så konstigt tycker jag...?
Ja, verserna ska jag ändra sångmelodi och korta ner texten på. Du menar nog ADT:n...? Jag gillar den!
Ljum ljudbild, vad är det? :)
Jag ser det här som en parantes, som jag faktiskt börjar tröttna på redan... Vill nog inte lägga ner för
mycket jobb på att försöka förbättra den. Ska i alla fall experimentera lite med verserna och se vart det leder.
Tack för dina synpunkter!
/Asti
tigersoul:
Sådär känner jag också ibland för en del låtar, vissa saker har man bara inte tänkt sig sitta o fila till perfektion o inget fel är det väl med det ;)
cykeln:
Jag tyckte det här är jättefint!
Finurlig gitarrfigur
och väldigt bra spel
Snyggt ljud - kanske lite mer soft än du brukar ha
gitarrpartiet klingar lite av P Simon - kanske är det lite långt
om du inte introducerar ex en cello en bit in i det
Asti:
--- Citat från: tigersoul skrivet 28.11.2012, 00:05:01 ---Sådär känner jag också ibland för en del låtar, vissa saker har man bara inte tänkt sig sitta o fila till perfektion o inget fel är det väl med det ;)
--- Slut citat ---
Nä, det är nog inte så lyckat om man redan börjar bli less på låten!
/Asti
Asti:
--- Citat från: cykeln skrivet 28.11.2012, 08:30:21 ---Jag tyckte det här är jättefint!
Finurlig gitarrfigur
och väldigt bra spel
Snyggt ljud - kanske lite mer soft än du brukar ha
gitarrpartiet klingar lite av P Simon - kanske är det lite långt
om du inte introducerar ex en cello en bit in i det
--- Slut citat ---
Snälla ord Stefan, men jag är rädd att du bara försöker muntra upp mig. :)
Övergången från sticket till refräng känns inte heller helt naturligt....
Ljudet kanske är lite softare än vanligt beroende på elbasen...?
Gitarrerna är väl inte heller så framträdande i mixen som vanligt.
Nej, någon cello tror jag inte passar riktigt bra här!
Tack för feedback!
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida