Forum > Demolåtar

Asti - Only love can cure your heart (version 2)

(1/8) > >>

Asti:
Edit 2012-11-29: Har gjort ett nytt stick samt försökt variera "gitarrfiguren".
Har sänkt leadsången något och dragit ner en aning på reverbet.
Bättre?

Tar gärna synpunkter på arr, mix eller vad som helst....

Titel: Only love can cure your heart
Artist: Asti
Text & Musik: Asti
Längd: 3:03
År: 2012

tigersoul:
Här var det varmt o gosigt, ser nästan rykande varmchoklad-muggar o filtar ;)

Det jag kände på en gång var att det var väldigt "rakt på", introt känns väldigt kort o fattigt innan det brakar på ganska ordentligt. Man får nästan känslan av att ha hamnat direkt i en brygga.

Girtarrspelet känns också intimt o trevligt, men de omfattande, tydliga körerna kör lite nästan åt ett annat håll, men det är inget problem egentligen, ren smaksak.

Summering: inte alls tokigt, väldigt varmt o mysigt! Arr'et känns bra, utöver de saker jag påpekade i början som kanske skulle må bra av en översyn.

pxm:
Cat Stevens spelar gitarren och ibland hör jag Harpo (???!!!!) sjunga med bandet Smokie som körar och som har hjälpt till med refrängen och gitarrsolot låter litet grann inspirerat av TV-serien Mach. Det kan ju bara låta bra !!!!!!
Jag älskar 70-talet !!!!!! Alla ingredienserna finns där-detta kan bli en dänga...
Låten är fin och sitter bra i mixen, men som Tiger skrev, man kommer litet snabbt in i låten liksom.....
Jäkligt shysst ljud du har i guran b t w

mvh

Roffe H:
Snyggt, mysigt, skönt att lyssna till. Kören är snygg som ( Smokie var kanske ingen dålig jämförelse). Mixen är helt ok för mig även om jag inte är nån expert på just det.  :) :)
/Roffe H

Asti:
tigersoul - Kände för att göra något enkelt och nostalgiskt med tramporgel och akustiska gitarrer!
               Har svårt att se själv att introt är för kort....men kanske lite händelsefattigt?
               Körerna i refrängen är nog det jag är mest nöjd med själv!  :)
pxm - Cat Stevens var en av mina förebilder på 70-talet, så det tackar jag för! (Harpo låtsas jag att jag inte såg  :rolleyes:)
         Smokie har jag för mig hade rätt skön stämsång, så det tar jag också åt mig!  :)
         Du har nog rätt i att gitarrerna i sticket påminner om "Suicide is painless" från Mash!
         OK, så du tycker mixen duger...  Det är min Martin D28 jag använder här. Det är min favo-gitarr!  :)
Roffe H - Kul att du gillar och att mixen känns OK!

Tack ska ni ha för feedback och nu tror jag att jag tar fasta på det där med varm choklad här i höstrusket.  :)
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion