Forum > Demolåtar
Asti - Only love can cure your heart (version 2)
tigersoul:
Körerna ska du vara nöjd med tycker jag, men introt reagerade fler på så det förblir nog ett tips. Som du säger, kanske handlar mer om händelselöshet än längd?
Asti:
--- Citat från: tigersoul skrivet 27.11.2012, 13:27:56 ---Körerna ska du vara nöjd med tycker jag, men introt reagerade fler på så det förblir nog ett tips. Som du säger, kanske handlar mer om händelselöshet än längd?
--- Slut citat ---
Eller kanske jag skulle lagt in ett par takter med basharmonin (A) efter intror innan versen börjar (D)?
Det känns som att inte verserna funkar riktigt! Refrängen är jag nöjd med.
Är det för mycket ord i verserna eller är melodin inte bra....?
Får nog ta och tänka om lite vad gäller versmelodi och text....
Tack för din kommentar!
/Asti
Gurano:
Hej
Som några skrivit så börjar den för raskt - för snabbt rakt på. En låt i lite mer amerikansk anda. Helt ok men enligt mig en mellanlåt i din repetoir. Kan tycka att mixen bör vara lite lite mer diskant. Ett klipp stör mig vid 133 - går det att få bort?
Gurano
Asti:
--- Citat från: Gurano skrivet 27.11.2012, 17:56:20 ---Hej
Som några skrivit så börjar den för raskt - för snabbt rakt på. En låt i lite mer amerikansk anda. Helt ok men enligt mig en mellanlåt i din repetoir. Kan tycka att mixen bör vara lite lite mer diskant. Ett klipp stör mig vid 133 - går det att få bort?
Gurano
--- Slut citat ---
Börjar förstå att det är något skumt med inledningen! :)
Ja, låten är rätt konventionell och kanske lite för slätstruken....?
Den kommer ur en idé jag haft i huvet ett tag, så jag tänkte att det är väl bäst
att göra något åt det! :) Som sagt, är inte nöjd med vers-delen, men ska försöka
göra om den en aning. Ska se om jag kan hitta på något nytt med introt också!
Ska även kolla upp mixen lite bättre och försöka få ljudbilden mer diskantrik.
"Klippet" är väl vid övergången till sticket? Har försökt få bort det utan att lyckas helt.
Får väl lägga in en cymbal eller något annat där som överröstar klippet.. :rolleyes:
Tack för dina synpunkter!
/Asti
Tokai:
Det skumma med introt är kanske att det börjar i ett ackord och sen sången i en annat?
Tycker verserna känns lite obestämda, lite mer struktur där: här börjar detta parti, och här börjar nästa, typ. Gillar faktiskt bäst det instrumentala i mitten. För mig känns det som en utgångspunkt att bygga på. Refrängen är okomplicerad men får lite småkänning av Tages Sleep little girl. Sen gillar jag inte det där DDT på sången. Det låter skrapigt. Gitarrspel och sång bra, kanske lite ljum ljudbild.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida