Forum > Demolåtar
Asti - Only love can cure your heart (version 2)
bjurte:
Suveränt ljud och skön o effektiv riffknorr..
Men som några andra varit inne på,blir lite jobbigt att ta till sig,så där direkt i starten.. ;)
Jocke:
Så bra låt! :) Mangla mixen några gånger så "landar" den!
equality:
En del vändor låter Crosby, Stills and Nash. Skönt. Cat Stevens hör jag inte alls. Fina stämmor som alltid. Tycker att arr har komplicerats för mycket. Gitarrfiguren känns intvingad emellanåt. Låten skulle vila mer i den snygga, melodiska, Kaliforniska 70-talsrefrängen och gå i ett långsammare tempo. Mindre stress, mer beach-hippie. :)
Asti:
bjurte - Roligt att du tycker ljudet blev bra! Funderar på hur jag ska göra med inledningen....
Jocke - Det var roligt att höra! Hur man "manglar" mixen är jag däremot lite osäker på.. :)
equality - Tycker nog att arret är ganska simpelt och okomplicerat...Vad menar du är för mycket?
Håller med dig om att gitarrfiguren kan bli lite "tjatig"! Ska fila lite på den.
Ja, refrängen är jag nöjd med, men inte verserna. Men har lite idéer där...
Funderar på att byta sticket, som inte känns riktigt "hemma" i låten.
Stort tack för snälla ord och tips!
/Asti
Jocke:
--- Citat från: Asti skrivet 29.11.2012, 11:40:03 ---...
Jocke - Det var roligt att höra! Hur man "manglar" mixen är jag däremot lite osäker på.. :)
...
Stort tack för snälla ord och tips!
/Asti
--- Slut citat ---
Mitt vokabulär är nog inte vedertagen praxis i studiovärlden... ;-) Vad jag menar är man, i stället för att göra låtar, håller på och skruvar med sin mix tills det liksom hänger ihop. Vissa kallar det för att "limma"...
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida