Forum > Demolåtar
Tigersoul feat Girly - Spår av dig - 2H
Girly:
Asch, dumma baciller har vi inte tid med längre ;)
För min del växer låten för varje gång jag hör den och jag tycker att Kristian hittat rätt i kompet :) Jag gillar låten och den är skön/rolig att sjunga plus att det är lite kul att sjunga något som någon annan skrivit helt... även om jag kanske är där och ändrar på någon ton eller frasering :rolleyes:
Nu har Tiger fått torra filer av sången så vi får väl se vad han fixar till... please... liiite reverb kan det väl få va i alla fall :P :lol:
Lena
tigersoul:
--- Citat från: Girly skrivet 26.11.2012, 14:23:42 ---Asch, dumma baciller har vi inte tid med längre ;)
För min del växer låten för varje gång jag hör den och jag tycker att Kristian hittat rätt i kompet :) Jag gillar låten och den är skön/rolig att sjunga plus att det är lite kul att sjunga något som någon annan skrivit helt... även om jag kanske är där och ändrar på någon ton eller frasering :rolleyes:
Nu har Tiger fått torra filer av sången så vi får väl se vad han fixar till... please... liiite reverb kan det väl få va i alla fall :P :lol:
Lena
--- Slut citat ---
Ja passa dig så jag inte hänger ut dig naken o torr *skrockar* nä då, jag är ganska nöjd med reverb nivån, men men liten frisering på den vore inte helt fel, inväntar wave upplagan :p
tigersoul:
Uppdaterad till 2F
Lagt om vocals från torrt vokalspår så det limmar lite bättre nu o fick bort "skimret" i toppen som störde lite. Även lite småfixar här o var. Hör ingen något fundamentalt problem nu så får det här bli släppversionen. Har fortf lite kvar av ett störande klick/knaster men det är nog så lågt nu att ingen hör det, eller?
Girly: Känner du dig nöjd? :P Du fick lite mer värme när jag la kompressorn märkte jag, alltid trevligt ;)
Asti:
Jag tror mig ha hört ett fundamentalt problem!
Men det är inte kopplat till låten, utan det hörde jag på TV-nyheterna häromdagen
och var relaterat till fundamentalisternas interna stridigheter.... :o
Nu tycker jag sången låter fint - lagom reverb och den hörs tydligt i mixen!
Lena är väldigt tonsäker och har ett snyggt vibrato! (Ska be att få låna det vid tillfälle...)
Tycker nog du kan anse låten klar nu. En snygg ballad blev det!
/Asti
Girly:
Jahadu Tiger :)
Fasen va bra du fixat till det :D
Den subitla kören i ref är kanon, likaså hur du tagit hand om sångspåret... i mina öron känns allt very nice att lyssna på.
Det som man kan oroa sig över är pratet om kalla karlar på rygg!!! :o och intimversion OMG hahahahaa... :P Dessutom får jag nog passa mig eftersom Asti verkar va ute efter mina stämband :unsure: :lol:
Lena
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida