Forum > Demolåtar
Tigersoul feat Girly - Spår av dig - 2H
tigersoul:
God morgon på er!
Jäklar anamma, här hade det kommenterats friskt! Det är lite ketchupeffekten på KR :lol: :wub:
Det verkar vara lite läger mellan att hålla arr'et åt det här hållet som blivit kallat musikalhållet vs att ta ner den till något innerligare. Personligen kan jag definitivt se båda versionerna men kan inte säga vilken som är mest åtråvärd faktiskt. När jag skrev låten tänkte jag mig den nog mer åt det hållet där den är nu, men båda kan definitivt bli framgångsrika.
Sången upp o pianot iaf stundtals ner kan jag hålla med om. Helt torr röst däremot tror jag inte funkar i nuvarande arr utan det skulle då vara i ett mer innerligt arr. Jag har funderat på om det ska köras något också men inte kommit fram till något på den punkten. Jag hade initialt tänkt mig en understämma på refrängen.
Vad tycker Girly själv? :P
tigersoul:
Uppdaterad, se första post för info o länk.
HasseFX:
Mycket trevlig lyssning ^_^
Gillar det intima förhållandet mellan röst och pianot! Komplicerad text (ala Joni Mitchell) men det uppvägs av ett genialt enkelt pianoarr! Den lite bombastiska bakgrunden stör inte direkt, men kunde även den vara mer intim... Kanske något mellanting av det du har och detta: eller denna som ligger närmare "tempot"
tigersoul:
--- Citat från: HasseFX skrivet 25.11.2012, 16:03:39 ---Mycket trevlig lyssning ^_^
Gillar det intima förhållandet mellan röst och pianot! Komplicerad text (ala Joni Mitchell) men det uppvägs av ett genialt enkelt pianoarr! Den lite bombastiska bakgrunden stör inte direkt, men kunde även den vara mer intim... Kanske något mellanting av det du har och detta: eller denna som ligger närmare "tempot"
--- Slut citat ---
Tackar! Joni Mitchell känner jag inte till så noga faktiskt! Komplicerad text var lite oväntat, tycker den är ganska fri från abstrakta metaforer o annat "svårt" :P
För en mer intimt inriktad version så är kompförslaget perfekt, ruskigt bra inspelad acke för övrigt *avundsjuk* men jag tror att jag håller kvar i den här versionen så får vi se om det blir ytterligare en som är just mer intim lite beroende på vilka andra projekt som är på gång. Skulle kunna höra den här låten på enb piano eller acke komp faktiskt i en väldigt intim atmosfär.
tigersoul:
Uppdaterad med mer småfix, skulle nog säga det börjar lukta klart nu.
Det mest märkbara tillägget jag gjorde var att lägga på ett delay på enstaka fraser i refrängen, blev det för mycket? Det är lätt att fläska på lite väl, så det får väl vara får jag se om det ska vara med eller inte. Det är inte så tydligt, ger lite extra rymd i det tomma efter fraserna bara.
Girly är inte riktigt kry, så hennes kommentarer får vi vänta lite på ;)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida