Forum > Demolåtar
Tigersoul feat Girly - Spår av dig - 2H
tigersoul:
--- Citat från: Jocke skrivet 29.11.2012, 21:24:34 ---Tycker låten är helt underbar - kanske pga personliga erfarenheter... Tycker rösten "står ut" bättre nu men ska försöka lyssna i något bättre än de här lurarna... Tycker fortfarande att de låga mäktiga pianotonerna grumlar en del... kanske kunde du ta ner lite högbas/lågt mellan...?
--- Slut citat ---
- Jag kanske skulle ta en titt på det ja, tack för påminnelsen var så fokuserad på vocals att jag glömde den biten!!
Någon frågade förresten för 15 posts sedan sådär vilket piano det är och det är logics inbyggda, minns inte vilket av de 3 nu men tror det är yamaha't eller bösendorfert ;) Det är inte alls tokigt faktiskt, både piano, bas, orgel o en del annat gör logics medföljande alldeles utmärkt. Det jag inte diggar lika mkt är akustiska trummor men där har jag ju SD2.
tigersoul:
Gick in o trixade lite och upptäckte till min förvåning att jag glömt bort hp på pianot så det låg på o mullrade ganska duktigt under 50hz, satte stopp för det o redigerade även några piano toner som var lite hårda o odynamiska. Tycker helt klart det blev subtilt bättre, tittade på möjligheten att eq'a ännu mer men där började tonen på pianot ändra sig på ett sätt som gjorde det lite väl passivt där bakom. På något sätt passar känslan man får av att det ändå hörs igenom en aning, som en känsla som gör sig påmind, passar låten. Så jag tror nu jag helt enkelt med ver 2H låter det vara klart.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida