Forum > Demolåtar
Roffe H - Nära livet (som färdig demo 121130) med Max på elgitarr
MaxB:
Kan bli ett lördagsnöje...
Asti:
--- Citat från: Roffe H skrivet 23.11.2012, 17:14:36 ---Tack för lyssning Max, Ola och Jocke. :D Mycket klurigt sagt, vissa människor har ordet (och tankens) gåva.
Jag har försökt att väcka musikerna till liv i följande version. La in lite tuffare trummor och orgel samt saxar iställer för na-na-na.
/Roffe H
--- Slut citat ---
Orgeln och saxarna funkar bra, men trummorna tycker jag inte passar in i det i övrigt
följsamma och lugna tempot. Detta gäller speciellt trumfillsen.
Annars som sagt en skön refräng som fastnar!
Jag hade iofs inget emot na-na-na versionen! Jag var en Hoola Bandoola fan! :)
/Asti
Roffe H:
--- Citat från: Asti skrivet 24.11.2012, 12:55:15 ---
--- Citat från: Roffe H skrivet 23.11.2012, 17:14:36 ---Tack för lyssning Max, Ola och Jocke. :D Mycket klurigt sagt, vissa människor har ordet (och tankens) gåva.
Jag har försökt att väcka musikerna till liv i följande version. La in lite tuffare trummor och orgel samt saxar iställer för na-na-na.
/Roffe H
--- Slut citat ---
Orgeln och saxarna funkar bra, men trummorna tycker jag inte passar in i det i övrigt
följsamma och lugna tempot. Detta gäller speciellt trumfillsen.
Annars som sagt en skön refräng som fastnar!
Jag hade iofs inget emot na-na-na versionen! Jag var en Hoola Bandoola fan! :)
/Asti
--- Slut citat ---
Tack för lyssning Asti, alltid lika roligt att få kommentarer...trummorna ja! Jag jobbar på det. Ev. ville max hjälpa till, så vi får se vad som händer. :)
Roffe H:
NY version av Nära LIvet med Max på elgitarr, vore roligt om någon tyckte till! :)
/Roffe H
Jocke:
Jag är inte gnällig egentligen... B) Du gör så bra låtar att man ju vill att det också ska bli bra. Tidigare hittade du stil och uttryck men det är helt borta här... Tycker det är för mycket av allt... typ instrument och effekter. Saxarna är läckra. Sången skulle jag vilja använda som kör/dubb till ditt vanliga sångljud. Trumfillsen är så otroligt påtagliga och jag tycker inte att trummorna spelar ihop med de andra instrumenten... särskilt inte basen... fast jag är trött och lomhörd efter att ha mixat funk hela dagen! :rolleyes: ;) Jobba på så blir det bra! :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida