Forum > Demolåtar
Roffe H - Nära livet (som färdig demo 121130) med Max på elgitarr
Roffe H:
Ny version av "Nära LIvet" med Max på elgitarr. Tycker att den sitter riktigt fint. Kom gärna med synpunkter.
mvh Roffe H :D
--------------------------------------------------------------------------------------------
Nära livet
Från storstadens stress och kalabalik
Kommer vi slutkörda och trötta förstås.
Nu skymtar stugan och en glimt av vår vik.
Å där har den väntat bara på oss.
Nära livet, här är livet.
Nära livet, där vill jag bo.
Nära livet, här är livet
Nära livet, där jag får ro.
Med vidöppen dörr emot sommaren
Som bjuder oss alla att komma ut.
Det vimlar av småkryp på strå och på blad
Ett oerhört myller utan slut.
Nära livet…
Doften av skogen, buskar och gräs
Och solen som gassar och värmer min kropp.
Jag viftar på tårna och läser en bok
och Blir de för varmt jag då tar jag ett dopp.
Nära livet…
Text & musik Roffe H 2000
--------------------------------------------------------------------------------------
Jocke:
Det är alltid svårt att följa upp en hit...! :lol: Det här är snyggt och prydligt men lite tråkigt tycker jag. Är det du som spelar "hawaii-gitarr"? Lyft den - så den hörs! Vet inte vad det är för soloinstrument - sax med wha-wha? Gillar det inte. Tycker du kan lägga en sådan där snygg kör på refrängen och tona ner "rock-kompet" eller fundera på att lägga det på ett annat sätt.
Vet inte varför jag blev en tjurig gubbe nu...? :lol: Tar lite mer kaffe så kanske jag lyssnar igen sedan... B)
Roffe H:
--- Citat från: Jocke skrivet 20.11.2012, 12:52:06 ---Det är alltid svårt att följa upp en hit...! :lol: Det här är snyggt och prydligt men lite tråkigt tycker jag. Är det du som spelar "hawaii-gitarr"? Lyft den - så den hörs! Vet inte vad det är för soloinstrument - sax med wha-wha? Gillar det inte. Tycker du kan lägga en sådan där snygg kör på refrängen och tona ner "rock-kompet" eller fundera på att lägga det på ett annat sätt.
Vet inte varför jag blev en tjurig gubbe nu...? :lol: Tar lite mer kaffe så kanske jag lyssnar igen sedan... B)
--- Slut citat ---
Du har nog rätt Jocke, ska nog fundera på ett helt annat komp...detta blev lite för segt tror jag. Hade kanske för bråttom att "släppa låten"? Den kommer att ligga kvar ett tag som den är, får se om jag får fler kommentarer? Saxen ska nog gå att ändra på utan större mankemang. Tyckte först det lät lite häftigt, men kanske inte?
Jocke:
--- Citat från: Roffe H skrivet 20.11.2012, 13:38:49 ---
--- Citat från: Jocke skrivet 20.11.2012, 12:52:06 ---Det är alltid svårt att följa upp en hit...! :lol: Det här är snyggt och prydligt men lite tråkigt tycker jag. Är det du som spelar "hawaii-gitarr"? Lyft den - så den hörs! Vet inte vad det är för soloinstrument - sax med wha-wha? Gillar det inte. Tycker du kan lägga en sådan där snygg kör på refrängen och tona ner "rock-kompet" eller fundera på att lägga det på ett annat sätt.
--- Slut citat ---
Du har nog rätt Jocke, ska nog fundera på ett helt annat komp...detta blev lite för segt tror jag. Hade kanske för bråttom att "släppa låten"? Den kommer att ligga kvar ett tag som den är, får se om jag får fler kommentarer? Saxen ska nog gå att ändra på utan större mankemang. Tyckte först det lät lite häftigt, men kanske inte?
--- Slut citat ---
Jag har ofta liksom en inre föreställning om hur det ska bli men det som "poppar ut" kan vara något helt annat! :rolleyes: :lol:
cykeln:
Refrängen är bra
Versen kanske inte lika stark
mina fem:
Höj leadsången och sjung lite mer "dynamiskt", inte så "korrekt"
Byt ut nanana-partierna mot en hes sax som gärna spritter nära livet
Ta bort effekten på saxen
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida