Forum > Demolåtar

Roffe H - Nära livet (som färdig demo 121130) med Max på elgitarr

<< < (6/8) > >>

pxm:
Det var en ovanligt "skränig" mix med mycket ljud samtidigt,,,för att vara från Roffe,,,den är litet bättre vid en andra lyssning, men...... :unsure:

mvh

Edit; "grötig" är det nog jag menar....går det inte att använda eq;s och att panna ut instrumenten bättre ????
Det känns som om mycket slåss om samma frekvenser nu.....

Roffe H:
Tack Jocke och pxm för att ni lyssnar. Har försökt att ändra på en del. Jag har plockat bort lite instrument där det var för mycket och ändrat trummor och bas så de passar bättre ihop. Förtår däremot inte vad Jocke menar med sången?
Hoppas att det blev bättre nu, det var en svår låt att få till ljud mm.  :wacko:
/Roffe H 

Gurano:
Hej
Jag har helt fel hörning här på jobbet (dålig jobbdator å sunkgia hörlurar) men jag tycker att det låter lite burkigt på sången och så tycker jag även att elguran är lite instängd och burkig. Blås och trummornas spel låter bra och spelar tillsammans i ett annat rum än sång/elgura alltså. Låten är skön och borde lyftas fram mer i mixen...enligt mitt öra då. Men jag kan ha helt fel. Val av ljudbild är ofta ett utslag av olika ljudideal - tycker du/ni att det är bra...då är det bra :)

Ha det gott
Gurano

pxm:
Låter mycket bättre nu, Roffe !!!!!!
Skön låt !!!!!!
Vill helst inte uttala mig om just sång, men du kanske skulle
släppa den till samma rum som övriga instrument...
Litet mer rum....

mvh

Roffe H:
Tack Gurano och pxm för era tips. Vad jag förstår, mer rum betyder mer reverb (tex på sången?) Är inte så bra på det här med rum och mixning. Lyfta fram betyder det mer volym eller...ni märker att jag är rätt borta på tekniken.  :wacko:
Tack för att ni lyssnar/mvh Roffe  :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion