Forum > Demolåtar

Roffe H - Nära livet (som färdig demo 121130) med Max på elgitarr

<< < (4/8) > >>

MaxB:
Laidback, tja jag vet inte säkert men jag kan tänka mig att en sån här feelgood-text kan ha högre tempo. Nu har musikerna redan lagt sig i en varsin hängmatta och dåsar i sommarvämen, upplever jag. Svårt att förklara vad jag eventuellt kan tänka mig...

Ola:

--- Citat från: Roffe H skrivet 20.11.2012, 20:36:25 ---Tack Asti och cykeln för lyssning och tips...provar att lägga om kompet helt, har tänkt om jag lägger på saxar i stället för na-na så passar detta bättre?
Steel-guitaren är BIB, har inget annat att tillgå.  :wacko:
Tyckte inte den var så bra...här är den nya versionen...kommer att så småningom ändra på sång och lägga mer sax. Tog också fram de rena saxarna. Vad tror ni?

mvh Roffe H  :)

--- Slut citat ---

den här lunka fint och behagligt
Bra jobbat
Mvh Ola

Jocke:
Så här blev det mycket behagligare - kanske lite för behagligt som Max antyder. Du får nog låta den här mogna lite för det är lite "platt" - nu är det inget som "sticker ut". Tycker texten signalerar glädje när jag läser den men känner inte att musiken återspeglar den. Kanske kan du jobba lite med bas/bastrumma för att få igång lite "driv"?

Nära livet. Kommer osökt att tänka på Mark Levengood. Han var någon slags programchef i karriären på SVT och spåddes lysande framtidsutsikter när han plötsligt och oväntat sa upp sig. Han intervjuades och fick förklara att det inte funnits tid och plats (typ) för honom i hans eget liv... På frågan om vad han skulle göra i stället svarade han: "Jag ska ta reda på om det finns ett liv FÖRE döden!" ;-)

Roffe H:
Tack för lyssning Max, Ola och Jocke.  :D  Mycket klurigt sagt, vissa människor har ordet (och tankens) gåva.
Jag har försökt att väcka musikerna till liv i följande version. La in lite tuffare trummor och orgel samt saxar iställer för na-na-na.

/Roffe H

MaxB:
Här skulle du med denna version kunna göra småändringar och få den till reggae eller rocksteady. Skulle faktiskt kunns vara shysst så också.

I en sån version skulle basen spela lite taktfastare på 1-2-3-4 eller 1-3 eller 2-4 (jag kan inte teorin men kan testa att spela basen).
I en sån verre skulle kompgitarrer på varsin sida kunna bidra med rocksteady-drivet (jag kan testa såna också).

Ha, jag tror faktiskt på en sån version. Du har redan allt övrigt som behövs tror jag. En skön orgel, skön sång och bra blås sitter redan på plats för en sån version.
Nu är det ju fredag. Jag är sugen på att spela då jag kommer hem. Har du lust att rendera en version utan basen och skicka mig länken till en sån mp3:a.
Snart är jag ledig och tycker det här skulle vara ett kul fredagsnöje...  B)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion