Forum > Demolåtar
Roffe H - Nära livet (som färdig demo 121130) med Max på elgitarr
Roffe H:
Tack boys, jag fortsätter på den här vägen...
/ Roffe H
robc:
Hej, låter bra. Refrängen sätter sig direkt, kommer nog somna till den i kväll !
Roffe H:
--- Citat från: robc skrivet 20.11.2012, 23:23:03 ---Hej, låter bra. Refrängen sätter sig direkt, kommer nog somna till den i kväll !
--- Slut citat ---
Tack för lyssning robc, får önska en god natt då! :)
/ Roffe H
MaxB:
Jag har väntat med att kommentera för att kunna lyssna fler gånger och känna in mig. Inriktar mig nu på den versionen som är en bit ner i tråden.
Låten är laidback och jag upplever att den är lite för laidback... Men vet inte vad som är alternativet, det handlar ju om det relaxade, nära livetupplevelserna.
Körerna i refrängen är unisona och bra men i:
'Nära livet...'
upplever jag att en av stämmorna är lite för låg, bara nån cent för låg, vilket ger en liten sur ton i kören där det kommer in.
Jag hör att den här texten passar många tolkningar, faktiskt även i en snabbare tappning tror jag. Skönt att höra fler av dina gamla låtar. Perfekt att göra om gamla låtar då och då och presentera dem på en ny arena! B)
Roffe H:
--- Citat från: MaxB skrivet 21.11.2012, 07:41:42 ---Jag har väntat med att kommentera för att kunna lyssna fler gånger och känna in mig. Inriktar mig nu på den versionen som är en bit ner i tråden.
Låten är laidback och jag upplever att den är lite för laidback... Men vet inte vad som är alternativet, det handlar ju om det relaxade, nära livetupplevelserna.
Körerna i refrängen är unisona och bra men i:
'Nära livet...'
upplever jag att en av stämmorna är lite för låg, bara nån cent för låg, vilket ger en liten sur ton i kören där det kommer in.
Jag hör att den här texten passar många tolkningar, faktiskt även i en snabbare tappning tror jag. Skönt att höra fler av dina gamla låtar. Perfekt att göra om gamla låtar då och då och presentera dem på en ny arena! B)
--- Slut citat ---
Tack för kommentar Max. :) Visst är det fint med "gamla låtar" var mycket inspirerad att skriva på den tiden. Tror inte jag skulle kunna skriva texter idag?
Surheten skall kollas. Kan du utveckla det där med att låten är lite för "laidback". Vad göra?
/ Roffe H
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida