Forum > Färdiga produktioner

Yllet - Kings of Concrete

<< < (4/5) > >>

Yllet:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 11.07.2007, 18:11:47 ---Hej Jon.
Jo jag upplever sången mjukare,men fortfarande så essar det lite i lurarna - dock mindre--nu hör jag ju allt i lurarna,i monitorerna så är det ok.Minns inte vad jag lyssnade i sist..
Nånstans måste man dra ribban för när mixen är bra,nu är det det! Fantastiskt bra sound på gurorna,blir väldigt avis där..Polarn har en Martin acke från sjuttiotalet,jag har svårt att få till soundet på den..Sist så gainade jag på ordentligt och då kröp den fram,men detta sound har jag inte.

Mycket bra låtar du har klämt fram på sistone,nu har du snart full längdaren..Skicka ett ex norrut när det drar ihop sig..

Just det en sak till,skit bra låt detta!!

Edit:Undrar om du inte har höjt basen ett snäpp? Nu är den i rätt nivå i varje fall och låter kanon.

Mvh
Micael

--- Slut citat ---

Jo jag har höjt basen ett snäpp, bra iakttagelse :) Angående sången så är det ju ganska essig i sin tagning, så det blir nog till att behålla det så. Det är ju absolut inget som sticker ut o stör i alla fall. Dock slängde jag på lite mer reverb på sången, vet inte om det var rätt. Får lyssna in mig lite mer. Jo mixen känns klar, det blir väl aldrig perfekt :)

Agående att få bra ljud i akustiska gitarrer är det ju en hel vetebskap. Något jag lärt mig med tiden är att inte pilla för mycket i efterhand, utan att försöka spela in med ett så bra och rent ljud som möjligt från början (detta gäller såklart all typ av inspelning). Vad jag menar är att lära sig micplacering och rumsklang, för att hitta ett sound man gillar från början. Dessutom är akustiska instrument väldigt "oförlåtande" man hör direkt om det spelas fel, rasslar etc... Ett hett tips är att vara sjukt pedantisk och petig vad det gäller att spela rent och rätt. Sen är det mest att skära bort lite bas och lowmid så bör du va hemma.

Tjo

karl:
version 1.9,Absolut...skön låt...det känns som du är inne i något skönt flow som spottar ur dig schyssta låtar....ett plus är när ett trademark uppstår och jag kan inte direkt säga vad ditt är men jag känner igen ditt tonspråk i denna som vid 2:03 kommer en nedgång på sången av samma slag som du har i 20 millijoner....snyggt...har inget att klaga på utan tvärt om gillar det mesta och i synnerhet det långa outrot....bra Jon....kanske bara en liten nit...gitarrmelodin alldeles i början kunde vara tajtare.... :unsure:
/ karl B)

Mikke:
Fin Pop. bra arrat. Mer kropp i leadsången skulle behövas men behövs inte om man inte vill. Iden med oändligt outro är helt rätt. / Mikke

Tokai:
Citat: Lyssnar inte så mycket på stones, men jag antar att det var en komplimang
(Får inte till det här med citat, hur gör man??)

Jag menar inte att det låter stones, men det låter som en låt Jagger/Richards kunde ha gjort. Dom gjorde en hel del låtar i samma typ av stuk som denna, t.ex Waiting on a friend.
Förvånar mig att du inte är medveten om detta. Överstämman låten väldigt lik Keith Richard. Men det är klart, din överstämma är väl ändå du ändå. Ok. Introt kunde ha varit en variation av The last time, men är förmodligen inte det.

Mikke:

--- Citat från: Tokai skrivet 13.07.2007, 21:33:40 ---Citat: Lyssnar inte så mycket på stones, men jag antar att det var en komplimang
--- Slut citat ---

--- Citat från: Tokai skrivet 13.07.2007, 21:33:40 ---Får inte till det här med citat, hur gör man??
--- Slut citat ---

Så här ftp://kr:kr@midmus.no-ip.org/citat.mov gör man / Mikke

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion