Forum > Färdiga produktioner
Yllet - Kings of Concrete
Yllet:
Borttagen...
PoPWerK:
Hej
Mycket bra produktion !!!
Sköna gitarrer i början, somrigt och possitivt. Skulle vilja ha in 2:a guran halvvägs in i första versen som påbyggnad. Bra körer, lite låga men helt ok...man hör att dom är där.
Den skall väl vara akustisk...förmodar jag....men som alltid skulle jag vilja att den "gick igång" med full styrka efter 1:a ref.
Kör på.
/Michael
Fuzzlord:
Jävla skönt proddat! Det enda jag inte gillade var själva soundet på sången, lite för torrt eller fel typ av rumsklang, tyckte inte det passade in i mixen, men det är säkert en smaksak.
Men sketbra jobbat!! Nu blir man inspererad att göra något mjukare... :D
Yllet:
--- Citat från: Fuzzlord skrivet 08.07.2007, 21:00:08 ---Jävla skönt proddat! Det enda jag inte gillade var själva soundet på sången, lite för torrt eller fel typ av rumsklang, tyckte inte det passade in i mixen, men det är säkert en smaksak.
Men sketbra jobbat!! Nu blir man inspererad att göra något mjukare... :D
--- Slut citat ---
Bra tanke där med sången. Vill ha den ganska torr, men det kan nog ligga en poäng i att rumsklangen inte är helt 100%. Det ligger två olika reverb just nu, ska kika lite närmre på det sen.
Tack för kommentaren
Emulator:
Fick ju lite förhandslyssning på denna och för en gångs skull har jag inget att gnäla på. Hörde ju den i "20million-kostym" tidigare, men jag måste säga att även om 20 million är den musikstil som passar mig bäst, så gör sig melodier och småspel på gitarren helt klart bäst i denna tappning.
Stör mig inte på de två olika rymder som finns ehherl, jag tycker snarare det skapar en trevlig liten edge, om något.
Mycket bra Yllet!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida