Forum > Färdiga produktioner
Yllet - Kings of Concrete
Yllet:
--- Citat från: Emulator skrivet 08.07.2007, 23:19:15 ---Fick ju lite förhandslyssning på denna och för en gångs skull har jag inget att gnäla på. Hörde ju den i "20million-kostym" tidigare, men jag måste säga att även om 20 million är den musikstil som passar mig bäst, så gör sig melodier och småspel på gitarren helt klart bäst i denna tappning.
Stör mig inte på de två olika rymder som finns ehherl, jag tycker snarare det skapar en trevlig liten edge, om något.
Mycket bra Yllet!
--- Slut citat ---
Hej. Jo det känns verkligen som att låten mer kommer till sin rätt med denna produktion, det är ju så den skrevs från början... Angående soundet på sången kan jag tycka att det är liiiite lite vasst, men jag vet inte... Om fler reagerar så kanske jag ändrar det.
Tack för kommentaren
mahan:
Jajjamen , här har vi mannen som kan det där med arr, snyggt, stiligt,moderat, runt, mjukt ,gött!
Härlig baktaktspelning på gurorna vid 0:14 när dom kommer in. Stämmorna i versen kunde skruvas upp en aning.
Enda som sticker ut är det där virveltrumssoundet vid 1:44-2:13, låter som nån står o spottar eller får smisk, låter verkligt illa, ta hellre bongos eller vadsom helst annat. Blir värre var gång.
Verkligen en godbit igen Yllet! :)
Tack för den
h. JOhan
Yllet:
--- Citat från: mahan skrivet 09.07.2007, 23:06:59 ---Jajjamen , här har vi mannen som kan det där med arr, snyggt, stiligt,moderat, runt, mjukt ,gött!
Härlig baktaktspelning på gurorna vid 0:14 när dom kommer in. Stämmorna i versen kunde skruvas upp en aning.
Enda som sticker ut är det där virveltrumssoundet vid 1:44-2:13, låter som nån står o spottar eller får smisk, låter verkligt illa, ta hellre bongos eller vadsom helst annat. Blir värre var gång.
Verkligen en godbit igen Yllet! :)
Tack för den
h. JOhan
--- Slut citat ---
Hhehe det är ingen virvel, det är en cajon (låda) som jag skruvat upp diskanten på så den ska smälla rejält, kanske var lite mycket? Inget jag reagerat på innan :) Bra och uppiggande inlägg för övrigt, jag bockar och bugar!
Dividend:
Tycker det låter som en perfekt poplåt, på alla sätt och vis.
Jättebra! Denna skall jag ha snurrandes i listan ett bra tag :)
Harmonica mike:
Hej Jon.
Denna gick hem i Norrland! Jag hittar inget som sticker ut eller stör - det låter bra i mina lurar/monitorer.Om jag ska vara lite petig;möjligen är sången lite vass,märks mest på essen å t:na...Jag hade dragit upp basen en liten liten snutt,men det är ju jag det :D
I övrigt så kan jag bara säga att du har full koll på din gear,bättre än så har kan det knappast bli.
Har sparat några tidigare låtar där mixarna inte var riktigt 100..När jag hör detta så blir jag mycket imponerad.Balans å panoreringar samt nivåer sitter klockrent.
Mycket njutningsfull lyssning detta.
Mvh
Micael
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida