Forum > Färdiga produktioner
Harmonica mike/Larsson - Black angel
Harmonica mike:
--- Citat från: Eddi skrivet 03.11.2012, 02:17:32 ---Jag missade också ditt 20%iga piano Micke men det kanske inte gör nåt, kände att det saknades bas för att limma ihop det hela och slaskade till med en.
[mp3=200,20,0,center]http://www.wideworld.se/music/Larssonslask.mp3[/mp3]
--- Slut citat ---
Coolt Eddi,din 60-70% bas var störtskön till det här..Jag tror att jag har ett tight trumkomp med 1/2 på virvel å baskagge.
Jag sätter pianot efter det så får du gärna sätta en tightare bas typ 90% efter det - deal?
Men då blir det efter pianot och inte efter mina trummor :)
Gud vad jag älskar KR och dessa spontana lir infall då man hör nåt man gillar.I just love ya Eddi :wub:
Mike
Eddi:
Deal - ja 90% ska jag nog kunna fixa - vore ju skojigt att veta vilken BPM det är också :lol:
Harmonica mike:
--- Citat från: Eddi skrivet 03.11.2012, 02:33:00 ---Deal - ja 90% ska jag nog kunna fixa - vore ju skojigt att veta vilken BPM det är också :lol:
--- Slut citat ---
He he,ja det hade jag också gärna velat veta :) Det här är the real deal och ganska marigt att sätta tight vilket jag fick erfara med pianot,men jag har lite styrning nu via mina handknackade trummor..Får jag till det så får du låna trumsetet :P
Jag skall lyssna och spela in mig på det här så får vi se vad det blir,jag tar gärna emot bas senare..
Mike
MaxB:
--- Citat från: Eddi skrivet 03.11.2012, 02:33:00 ---Deal - ja 90% ska jag nog kunna fixa - vore ju skojigt att veta vilken BPM det är också :lol:
--- Slut citat ---
...och tonart!
Näej nu skojade ja' :lol:
Det skulle vara perfa om en lugn hammondorgel kommer in via en palmsmear till D - 67-69 sekunder in i låten. Den borde sen leka lagom känsligt med sina toner och sitt leslie här och där. Det är en inspirativ lek ni håller på med! Nu vill jag också (men hinner naturligtvis inte).
alohahex:
känslan av att ligga i hängmattan och en kall öl en vindstilla sommar dag med denna spelande ur stereolan på hög volym
meee like
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida