Forum > Färdiga produktioner
Harmonica mike/Larsson - Black angel
Harmonica mike:
Då kör vi finalcut på den här - såga på.
Mike
Asti:
Det blev ju kanon till slut! Skön sång med rejäl feeling och snyggt munspel!
Vad kan man mer begära? Jo, möjligen ett pianoljud som funkar lite bättre ihop med övrigt... :)
Jag njuter i fulla drag!
/Asti
MaxB:
Piano till höger vill jag ska ligga närmare mitten, är för tungt i höger öra.
Skönt med den här sången och munspelet och skönt med gitarren centrerad.
Gurano:
Mycket soft och skönt - jag njuter i fulla drag :)
/Gurano
Harmonica mike:
Tre nya kommentarer,nice boys :)
Asti:
Ja jag upptäckte i morse att jag i stundens hetta skickat fel sound på mitt pianolir igår..Möjligen lite längre sustain emellanåt på mitt lir,annars låter det väl inte så pjåkigt..? Kul att du gillar Peter,jag har lagt själen i det här som jag så ofta gör då det är blues.
Max:
Tack för ett mycket bra tips Max om höger pianot,jag tror att det är bättre nu med den nya mixen.Tack för att du gillar det..
Sen testade jag lite av det du tipsade mig tidigare om stereobreddnig på sång(lite på munspelet också).Ställde pluggen ganska snällt,men man hör tydlig skillnad om man mutar den.Jag tycker det gav en ny dimension till min sång.
En annan grej:
Nu skall jag strax till Luleå och kolla in lite sångmickar.Det är ju en liten fördel om man kan testa först,lite av grisen i säcken annars..
G:
Thanx man,den värmde fint.Fixade en något bättre mix,så nu ser jag det som klart om inte Larsson har några synpunkter.
#######################
Tack alla tre för användbara och fina kommentarer om denna softade bluesdänga,och mega Tack till LARSSON för ett vackert spår.
Mike
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida