Forum > Färdiga produktioner
Harmonica mike/Larsson - Black angel
Harmonica mike:
Låtamn:Black angel
Artist:Jag å Larsson
Ev,medverkande:Jag å Larsson(På gura) och båda på piano
Kompositör:Larsson
Tillverkningsår:2000 nånting till 2012 Nov
Format:mp3
Låtlängd: styvt fyra
#######################
Hej gott folk.
Det här är ett collab som Larsson skickade till mig för en massa år sedan.Jag fick aldrig någon inspiration för att göra nåt av det.Lyssnade igenom gammal skåpmat igår kväll;hade pianot igång och hittade denna..Så jag försökte mig på lite tafflig pianoblues,där har man en del att lära ja - men skam den som ger sig.
Larsson spelar gura och hade lagt pianoackorden så jag lirade in lite fler toner på en tagning.Jag försökte också tweaka pianot för att närma mig Larssons sound..Filen distar något men är det blues så är det.
#####################################################
Edit:Nya versionen då..Med piano/munspel och sång.
Tack till:
Eddi för ditt tänkta baslir men jag spikar detta som finalversion,trummorna var ingen lek att få tighta så det blir baslöst..
Jocke,Max,aloahex och alla andra för uppmuntran.
Asti för tipsen om sång,och det här är då min tolkning av det hela.
Larsson för ett underbart spår,hoppas du gillar det här..
SG för ditt oändliga tålamod med en "blivande" ha ha :P rättare sagt - trevande bluespianist.
##############################################################
Det fick bli en version till då jag missade lite på förra,stort tack till Asti och Max.
Tog till mig av soundet på de båda pianona,hoppas det låter mer rätt nu..Och mixade in höger pianot mer mot mitten samt stereobreddade sång och munspel en aning.Fixade nån suring också i mitt lir.
Kanske vi har den nu..
Och så gör vi som vanligt - sågar!
Mike
Gurano:
Rökigt värre!
Skönt gung i sakta mak. Får en känsla av ledsam blues när kameran zoomar ut från en skjuten kropp som ligger på en sandig gata och "förblör". :)
Det stör mig lite att guran bara är i en lur och pianot i den andra - det funkar nog i stora högtalare men med lurar så blir det för nära inpå med varje instrument separerade i örat...så snurrigt tänker jag :lol:
Ha det gott
Gurano
bjurte:
Fn.. vilket laidback och skönt gitarrlir...
Det är bara att börja yla till ju.. ;)
Det där extra pianot säger vi inte så mycket om va ?? ;)
Kan bli riktigt bra med lite Träskblues sång och trynorgel på den grunden..
tigersoul:
Jag hör också vocals på denna o varför inte lite ståpäls-bas? :P OCH jag önskar jag kunde sjunga till sånt här! Kanske skulle prova!
Harmonica mike:
G:
Ja mixen lutar väldigt..Det behövs nåt som väger upp i andra sidan,men det var så här jag fick den.Så jag testade lite piano med begränsad framgång,men tanken var soft utan krusiduller.
Bjurte.
Ja det finns ju några "grodor",eller rätt många..Tänkte nog för mycket på förra collabet med Jocke å cykeln då jag lirade in det här :rolleyes:
Fusk att midieditera så du får gärna sätta ett grymt pianosolo :P :),skämtar bara.Det fixar sig då liret satt sig i huvudet på mig.
Jag håller med om Larssons gura,fetgrymt.Men den lutar som sagt väldigt i mixen.Visst,jag funderade på sång men inspirationen för det tröt..
Tack för kommentarerna boys
Mike
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida