Forum > Demolåtar

Tigersoul - Glöm mig (drömlåt höhö)

<< < (4/6) > >>

tigersoul:

--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 01.11.2012, 15:34:40 ---
--- Citat från: tigersoul skrivet 01.11.2012, 13:25:50 ---
--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 01.11.2012, 00:20:31 ---Du sjunger jäkla bra, snabb utveckling spikrakt uppåt. Det hörs att du sjunger på riktigt om ditt eget liv, inget hittepå...
Behåll det enkla, krångla inte till det med en mängd stick osv. Det kan ta bort nerven i rösten, det är den som är så framträdande nu.

--- Slut citat ---

Jag skrev den ju i drömmarnas värld så om det handlar om mitt liv eller inte blir väl svårt att avgöra, ingenting centralt i temat just nu som passar in iaf ;) Tackar i övrigt, vissa dagar tycker jag att sången är riktigt bra, andra dagar är jag långt från nöjd ;)

--- Slut citat ---
Samma här, ibland kan jag tycka att jag sjungit in en låt ganska skapligt, sen när jag lyssnar nån dag senare, OH NOO!!! då hör jag hur viss fraser låte så falskt och jävligt att jag vill dö och sjunka genom jorden av skam. Det låter som när stendöva sjunger. Fy fan.

--- Slut citat ---

Skrattar, i början var pitch mitt största concern, men den brukar för det mesta vara inom rimliga gränser nu så det är mer andra saker, att det bara inte låter tillräckligt på ena eller andra sättet. Ofta vill jag uttrycka mig på fler sätt än min röst kanske tillåter.

Dividend:
Det låter schysst. Men ganska intetsägande i mina öron (lite för mycket standardpop, men det är mina preferenser).
Och inget man ska bry sig om, allra minst du!
Däremot gillar jag din röst och det vore intressant att höra dig sjunga nåt annat :) Metal, opera, mongolisk strupsång? :D

Skämt åsido.. Mix och ljudbild är prima!

tigersoul:

--- Citat från: Dividend skrivet 01.11.2012, 17:11:24 ---Det låter schysst. Men ganska intetsägande i mina öron (lite för mycket standardpop, men det är mina preferenser).
Och inget man ska bry sig om, allra minst du!
Däremot gillar jag din röst och det vore intressant att höra dig sjunga nåt annat :) Metal, opera, mongolisk strupsång? :D

Skämt åsido.. Mix och ljudbild är prima!

--- Slut citat ---

Inte min perfekta smak heller precis :P Sjunga metall vore ju onekligen spännande, opera vågar jag inte ens tänka på  :rolleyes:

Asti:
Låter bra det här! Tycker du ska utveckla denna med trummor, bas och lite mer gitarr.
Du sjunger bra, lite åt Ledin-hållet här. Låten skulle kunna börja så här och så kommer
övriga instrument in i vers 2. Bygg på med refräng och kanske ett stick....
/Asti

tigersoul:

--- Citat från: Asti skrivet 02.11.2012, 22:34:02 ---Låter bra det här! Tycker du ska utveckla denna med trummor, bas och lite mer gitarr.
Du sjunger bra, lite åt Ledin-hållet här. Låten skulle kunna börja så här och så kommer
övriga instrument in i vers 2. Bygg på med refräng och kanske ett stick....
/Asti

--- Slut citat ---

*skrattar* Ledin? det var en ny, eller jag tror iofs jag hört det någon enda gång förut när jag tänker efter. Vi får se om jag faktiskt bygger vidare på den, inte drömt något mer om den så då får det bli ett dreamhybrid projekt haha :P

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion