Forum > Demolåtar
Tigersoul - Glöm mig (drömlåt höhö)
tigersoul:
Den här låten är inte på riktigt, ty den skrevs i drömmarnas värld, det ni! :P Jag drömde alltså att jag följde med i en historia och samtidigt skrev en låt om det som utspelade sig. När jag vaknade skrev jag ner allt jag kom ihåg inkl ackord. Tyvärr kom jag inte ihåg allt och jag har säkert skarvat till melodin någonstans men ackord o text är direkt från drömvärlden *skrattar*
Tvivlar på att jag kommer skriva till något mer o göra klart den, tyckte bara det var en kul grej. Inspelningen är faktiskt "live". Elgitarren in i min Yamaha THR10 + stormembranare för sång. Tamburin pålagt efteråt och är inte riktig vara utan sampling. Lekte loss som en effekthungrig galning i mixen så det låter väl lite... *host* sådär ;)
Länk: http://soundcloud.com/kristian-tigersoul/glom-mig
Låttext: Skarvar fritt som ni hör i liveinspelningen, var lite mycket ord här o var, uppenbarligen har man inte riktigt alla förmågor i farten när man komponerar sovande :D
--- Citera ---Am7 Em7
Glöm mig är du snäll,
Det vi hade var så länge sen
Jag var en annan sorts person då,
F E7
Den du älskar finns ej längre här
Släng dina bilder,
Sluta hoppas på oss två
Allt vi kände då finns inte kvar
Du måste släppa taget nu,
Jag låter säkert hård,
Men jag orkar inte be nå' mer,
Så många gånger har du stått där,
Det kan aldrig bli vi igen
Jag ser sorgen i ditt öga
Men kan ingenting gö' för dig
Det här är sista gången,
E
Sista gången som vi ses.
--- Slut citat ---
Harmonica mike:
Kul historia om dröm/låt.
Låten var ingen höjdare för mig,men den går ju att jobba på.Det kanske är denna som är megahiten då den kom en snirklig väg..Lyssna på den då du somnar så kanske du får hooken.
Mike
bjurte:
Bra Gura sound ! En THR10 säger du ??
Hmm. varit sugen på en sånn ett bra tag,och det är nog en av få Förstärkare
jag skulle klara av(Tål inte högre ljud en vanlig samtals läge. :( )
Var oxo den mickad ?? Lät riktigt grymm.(vilken mick ??)
Du sjunger bättre och bättre tycker jag oxo.
Gillar verserna och Ackordgångarna,men det fattas ju en hook,äh,du får sommna om och skriva klart!! :D
Jocke:
Tycker det låter snyggt men saknar... jag nått. Känns som vers på vers utan variation - refräng kanske?
aROCKER:
Helt ok...på med REFräng ala Per Gessle nu bara.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida