Forum > Färdiga produktioner

Equality - Folkgong

<< < (4/7) > >>

Emulator:
Nog för att du inspirerats kanske framförallt av Gärdeby, men det är eget och vackert.

Har inget att klaga på. Jag avundas dig som kan göra sådan här musik som bär, och dessutom göra det bra.

Bra spelat också.

Eloge!

91:an:
Tror nog detta är något av dina finaste alster du gjort. Riktigt njutbart utfört, speciellt gitarrspelet, harmonierna. Basen är kanske aningen djup på sina ställen för mina högtalare, prylarna i rummet kommer i självsvängning. Tycker inte det är "knätofs", jag får snarare irländsk stämning eller till och med McCartney innan pianot.
Hur som helst, hatten av för en ruskigt fin låt och framförande!

Dividend:
DEt låter iaf helbra. Denna skulle jag vilja kunna spela på gitarr  :(

Allt det nya funkar bra tycker jag, men jag väntar på text och sång :D

equality:
stajo: Själv ingen aning hur sånt här ska byggas upp. Antar att instrumentalmusik ger lite friare tyglar vad gäller struktur än om den skulle textsatt men who am I to tell... Tror inte västkustvattnet är boven åtminstone pianot har slagsida åt höger. Kul att du tycker den funkar hur som helst.
Emulator: Tackar för det men på tal om "bär" så är man likafullt alltid ett blåbär när idéer skall sjösättas. En kompis kommer och testar med sin fela nästa vecka så det kanske går i rätt riktning.
91:an:  :lol: Inte meningen att min låt skall få dina fina pryttlar att skaka. Ska kolla upp basen. Tror den har för mycket velocity i förhållande till volymen. Det låter nog för mycket mungiga om den nu. Kul att den gav de associationer du nämner. Åker nog och cyklar en vecka på Irland och skall insupa allt möjligt där tänke jag.  :rolleyes: Välkommen tillbaka förresten och tack för den mycket uppmuntrande recensionen!
Dividend: Jo men gitarren är klippt och klistrad till förb... Kul att du kan tänka dig att utveckla denna. PM:ar dig.

karl:
Ja det är ett välkomponerat stycke bra musik...där gitarrens figur påminner mig om en ungdomsidol som hette Gordon Giltrap en akustiskgitarrspelande engelsman som hade ett otrolig klös i tonen och fina figurer såsom denna....saknar lite trumman i breaket men det får gå...har kommit och gått senaste veckorna i datorn i olika versioner och om du vill dra denna i långbänk så är det bara ytterst lite puts här och där...
kontran är helt suverän omkring 0:47 och framåt en bit...en av dina bästa  :rolleyes: B)

karl  B)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion