Forum > Färdiga produktioner
Equality - Folkgong
equality:
LÅTNAMN: Folkgong
ARTIST/GRUPP: e
GENRE: knätofs
LÅTLÄNGD: 03:24
KOMPOSITÖR: e (hrm, finns nog en del från Äppelbo och Gärdeby i den här, tror jag :rolleyes:)
PRODUCENT: e
EV. MEDVERKANDE: nej
INSPELNINGSÅR: 2007
FORMAT: mp3
En skiss gjordes lagom till midsommar. Har nu slängt ut trummorna och utökat med några andra teman och mollparti.
JAG tycker den låter färdig men det har jag trott många gånger tidigare och det det visar sig att man gjort svåra missar.
Mycket tackesam om ni vill bedöma detta. Är pianot för starkt emellanåt? Är det för grötigt, för många teman, fragment...?
mahan:
Tycker bestämt att jag har hört denna förut, gånglåt låter bekannt
Hursomhelst, folksång från bättre ändan, tycker att vore värt att testa byta pianot mot violin, då skulle det bli lixåm äkta folksång :)
Men låter bra även som den är nu, pianospelet låter lite trevande o otajt på sina ställen. Förskräckligt grymt skönt gitarrspel, snyggt tema på den. Och den murrande skramlande basen sitter som den bara kan.
Denna låt skulle kunna bära sig med enbart gitarren, såpass snyggt e det lirat! :)
Well done!
h. Johan
Fidden:
Den här borde vunnit sommarfestivalen.
Gitarren låter fantastiskt bra.
Basen blir kanske lite krånglig, och låter lite fjongigt när den går upp i tonläge. Men det kanske kontrabasar gör, har dålig koll :)
Pianot ska kanske ner något litet hack... men jag tycker det ligger bra efter ett tag, när det börjat spelats mer komplett och inte bara med en ton åt gången.
Jättefin låt tycker jag, som blev ännu finare av fågelsången som letade sig in genom det öppna fönstret. Kunde nog bli ännu bättre om man satt på nån bohusklippa och hörde nån fiskebåt tuffa förbi mellan öarna. Typ :D
equality:
--- Citat från: mahan skrivet 06.07.2007, 19:03:08 ---Tycker bestämt att jag har hört denna förut, gånglåt låter bekannt
Hursomhelst, folksång från bättre ändan, tycker att vore värt att testa byta pianot mot violin, då skulle det bli lixåm äkta folksång :)
Men låter bra även som den är nu, pianospelet låter lite trevande o otajt på sina ställen. Förskräckligt grymt skönt gitarrspel, snyggt tema på den. Och den murrande skramlande basen sitter som den bara kan.
Denna låt skulle kunna bära sig med enbart gitarren, såpass snyggt e det lirat! :)
Well done!
h. Johan
--- Slut citat ---
He, men är det inte min skiss då som jag la upp på KR? Kan ju vara att den är lik en del gamla folklåtar.. Gärdebylåten t ex :rolleyes:
La upp en stråkversionversion på Sound Click http://www.soundclick.com/util/getplayer.m3u?id=5527864&q=hi men det låter rätt tråkigt när det inte är äkta vara.
Kul att du gillar hursomhelst men inte är det väl otajt inte...? :ph34r: :unsure: :lol:
Tack Johan för lyssning och comments.
mahan:
--- Citat från: equality skrivet 07.07.2007, 01:01:02 ---
--- Citat från: mahan skrivet 06.07.2007, 19:03:08 ---Tycker bestämt att jag har hört denna förut, gånglåt låter bekannt
Well done!
h. Johan
--- Slut citat ---
He, men är det inte min skiss då som jag la upp på KR? Kan ju vara att den är lik en del gamla folklåtar.. Gärdebylåten t ex :rolleyes:
La upp en stråkversionversion på Sound Click http://www.soundclick.com/util/getplayer.m3u?id=5527864&q=hi men det låter rätt tråkigt när det inte är äkta vara.
Kul att du gillar hursomhelst men inte är det väl otajt inte...? :ph34r: :unsure: :lol:
Tack Johan för lyssning och comments.
--- Slut citat ---
Naäi, int e de otajt,
om vi kommer överens om priset.... :D :lol: :P
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida