Forum > Färdiga produktioner
Equality - Folkgong
equality:
HM: Lika impad varje gång över dina uttömmande och noggranna svar. Nej, jag skall inte röra gurans inställningar men är det så bra egentligen? Jag menar live är ljudet från denna Yamaha ganska platt och nu i reverbad, dubbeltrackad monoinspelning bättre än en Martin?? :rolleyes: :rolleyes: Bara att hålla fast vid den rattningen framöver då... Ska se över bas och pianoeq:n efter dina råd men letar lite bland samplingarna efter en vettig fela. Kanske ska basen spela lite lugnare också. Blir nog ytterligare nån version på denna och hoppas du hänger på då också. Tack igen för värdefull feedback!
mahan:
Bara lite nyfiken...när månne följande version är att vänta :rolleyes:
equality:
Tackar den som frågar! Jag testade med samplad fela igår men jag vet inte... Till slut vet man inte om låten går baklänges om man pillar och skruvar så ögonen blör och öronen trillar av. Tror jag frågar en kompis som är duktig på folkmusikfela. Eller spelar du sånt också ?
mahan:
--- Citat från: equality skrivet 10.07.2007, 09:12:39 ---Tackar den som frågar! Jag testade med samplad fela igår men jag vet inte... Till slut vet man inte om låten går baklänges om man pillar och skruvar så ögonen blör och öronen trillar av. Tror jag frågar en kompis som är duktig på folkmusikfela. Eller spelar du sånt också ?
--- Slut citat ---
Oh no non no no, helan går, men inte felan! :D
Har nog en som hänger på väggen, arvgods från min mormors sida, men det instrumentet har lixåm inte tänt min spelentusiasm. Lyssnar nog hjärna när nån kunnig tar den under behandling, men jag fick den aldrig att funka. :unsure:
Men felan tror jag verkligen skall passa in i din låt, med ett mjukt och flyktigt arr.
Andra möjligheter är förstås för folkmusiken bekanta instrument som dragspel eller tramporgel eller harmonium som det åxå kallas.
Väntar ivrigt på den versionen :)
h. Johan
stajo:
Skön låt som får en i stämning.
Aningens svårt att urskilja strukturen, kanske beror på att jag inte vet hur man bygger upp sådan här musik.
Får för mig att det är lite obalans i panoreringen som om det som ligger mer på höger(den sidan där pianot ligger) ligger lite mer ut än det som ligger mer på vänster sida. Kan också bero på att jag fortfarande förmodligen har vatten i öronen efter det senaste västkustbesöket :ph34r:.
Tack för skön musik
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida