Forum > Färdiga produktioner

Equality - Folkgong

<< < (5/7) > >>

equality:
Karl: En får tacke, som vi säger här på östgötaschlätten. Det ger råg i ryggen till en tvivlande även om jag tycker att harmisarna i denna är väldigt konventionella. Jag får kolla upp den här Giltrap. Glad att du inte sågade trumman rakt av i förra versionen, tyckte den gav lite stadga och bränsle men jag gav vika för trycket  :P :rolleyes:, prövade fottramp men det lät lite töntigt.  Ingen mer långbänk, det är så otroligt själsdödande men skall putsa på kontran och en "fiddler" har lovat att bistå. Får se vad det blir. Lyssnar av och till på dina låtar på M S, pärlor varenda en för olika dagsformer och hoppas naturligtvis på fler men även nya Beatlesplattor fick man ju vänta på när det begav sig så take your time och ha en avkopplande semester. Hörs!
/Mikael

DåligtGehör:
Ibland tänker jag att det skulle vara mer skjuss i vissa fraser. En gnutta eller två mer energi och dynamik. Samtidigt så känns det behagligt tillbakalutat och skönt obekymrat. Kunde man behålla det sista men ändå få in en aning av det första?

Skulle gärna höra något dubblera eller spela en stämma med gitarren. Fiol eller min älskade sopransaxdröm - jaja, jag vet du har ingen och jag har ingen och det är skit  :angry:

I övrigt tar jag inte upp sådant som redan sagts. Mer än att jag med spänning följer låtens utveckling. En skön sak!

Jo en sak till; skall basen försvinna så abrupt kring 0:40?

equality:
Tack DG för värdefulla synpunkter. Gjorde en version som hade mer intensitet men fick rådet att behålla grötlunkrytmen och det var nog klokt. Har en kompis som spelar fela och han lovade höra av sig nu i veckan. Jag hoppas han fixar till lite mer glöd och stämmor på denna.
Tror att den skall poppas till om man ska släppa in en sax? Inte tänkt på det där med basen men var väl ett sätt att markera övergång från vers 1 till 2 tror jag.  :unsure:

DåligtGehör:

--- Citera ---Tror att den skall poppas till om man ska släppa in en sax?
--- Slut citat ---

Kanske men jag menade inte David Sanborn. Men någon slags fiol hade nog varit mitt förstaval.

equality:

--- Citat från: DåligtGehör skrivet 16.07.2007, 13:27:25 ---
--- Citera ---Tror att den skall poppas till om man ska släppa in en sax?
--- Slut citat ---

Kanske men jag menade inte David Sanborn. Men någon slags fiol hade nog varit mitt förstaval.

--- Slut citat ---

Inte heller Stengård, antar jag ;). Som sagt gjorde ett försök att få till det på piano men lyckades inte variera mig tillräckligt.
Beklagar ljudkvaliteten
http://www.box.net/index.php?rm=box_v2_download_shared_file&file_id=f_75598773...om du orkar.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion