Forum > Färdiga produktioner
Windhowler - Far Away
Girly:
Mäktigt och fantastiskt bra :wub:
Jag tänkte faktiskt också på Game of Thrones. Fast jag förknippar nog mer den här dramatiska musiken med det visuella den serien erbjuder mer än att jag minns själva musiken till serien ;)
Stycket skulle också passa bra som tema till något äventyrsspel.
Enda synpunkten jag har gäller sluttonen... där håller jag med MaxB.
Lena
tigersoul:
Det är ju ett tema så det skriker om det i min bok till något äventyrligt i en eller annan form. Det låter riktigt bra och håller i övrigt med om allt som redan sagts. Är det kanske också ett litet litet stänk för lite reverb? Det känns lite torrt stundtals, eller är det bara jag som är en reverb dränkare? tror det kan ha att göra med att alla instrument inte låter superrealistiska och det känns som reverbet då är en snuttefilt för att minska den känslan ;)
Någon kör vid tillfälle skulle inte vara helt opassande kanske? o instämmer även om slutet, skulle vilja ha något pampigare DAM-DA-DA-DAM DAM-DA-DA-DAM eller likn ;)
Men som sagt det är riktigt bra!
Robin Frejd:
Tack alla för riktigt bra och givande kritik! Håller med om det mesta som sagts och ska ta mig en titt på låten i helgen och göra lite förändringar!
Som många sagt så är låten skrivet till någon form av medie i äventyrsgenren. En stor dröm är att få skriva musik till spel så det är väl det jag har haft i åtanke.
Tusen tack återigen för att ni har tagit er tid att lyssna och ge feedback!
Mvh / Robin / Windhowler
tigersoul:
Du är på god väg, när det gäller spel kan du ju inrikta dig på indie spel först där man inte behöver ha en lång resumé av storkontakter bakom sig för att komma någon vart ;)
Robin Frejd:
--- Citat från: tigersoul skrivet 19.10.2012, 00:16:27 ---Du är på god väg, när det gäller spel kan du ju inrikta dig på indie spel först där man inte behöver ha en lång resumé av storkontakter bakom sig för att komma någon vart ;)
--- Slut citat ---
Precis! Har tänkt ta kontakt med speldesign-linjerna i landet och se ifall det är några studenter som behöver musik till sina skolprojekt osv.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida