Forum > Färdiga produktioner
Windhowler - Far Away
Robin Frejd:
LÅTNAMN: Far Away
ARTIST/GRUPP: Windhowler
GENRE: Filmmusik
LÅTLÄNGD: 4:20
KOMPOSITÖR: Robin Frejd
PRODUCENT: Robin Frejd
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR: 2012
FORMAT: mp3
OMSLAG
Har suttit och knåpat på denna ett tag och skulle gärna vilja ha lite feedback på arrangemang och låtskriveri. Feedback på produktionen är också uppskattat, men det är inte där jag har lagt mest krut.
Hade inspiration från Uncharted-serien för denna vilket troligen kommer att höras.
Mvh / Robin F / Windhowler
Wernborg:
Inte min hemmaplan, men jag tycker det låter helt rätt. Gött att lyssna på.
Snyggt med jättetrummorna i början.
Välkommen hit förresten!
Harmonica mike:
Hej Robin och välkommen till forumet.
Vissa instrument är lite lågt mixade,flöjten som gör entre där vid första "stoppet" är ju lysande,HÖGRE i volym..Nån stråkgrej låg lite lågt också före det.Fett och bra trumkomp.Games of Thrones musik rip off va? :)
Skojar bara,tyckte det påminde om det..såg första säsongen i våras..
Är allt eget så är det riktigt bra tycker jag.Framtid som musikmakare till filmindustrin - definitivt
Mike
Robin Frejd:
Tack så mycket för feedbacken båda två!
Ska se över flöjten i början, har fått höra det på flera håll att den är för lågt mixad. Så den ska ses över.
Ang. trummorna så hade jag nog inte Game Of Thrones-trummorna i åtanke. Är inget större fan av det ledmotivet även om jag älskar serien. Brukar ärligt talat spola förbi det. Hehe.
Men tack återigen för riktigt bra feedback!
MaxB:
Bra!
Håller med om att flöjten ska komma ut klar och tydlig.
Tycker det ska vara något mer drivande instrument vid 90 sekunder. Innan det tänkte jag på en stråke som drar snabba stråk på varje taktdel (vet inte vad det heter eller hur jag ska förklara) ungefär som den stråke du redan har som hörs tydligt vid 180-185 men mer intensiv eller galen, mer drivande helt enkelt.
Men låten ska väl inte sluta på det där midiviset. Låter som du klippt av efter slutet på en takt utan att komma hem till en lugn ton i grundackordet. Jag får en vision av det här som filmmusik och då slutar melodin på ett lungt slutackord efter ditt nuvarande slut och tonar ut, samtidigt som kameran sveper ut över ett öde ökenlandskap där sanden flyger i vinden, vinden som nu hörs i det ödsliga ökenlandskapet då sista tonerna i grundackordet klingar ut.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida