Forum > Färdiga produktioner
Windhowler - Far Away
Robin Frejd:
--- Citat från: Clemens skrivet 20.10.2012, 10:54:58 ---Låter färdigt i mina öron..Tycker både mix och instrumentering funkar. Någonstans skall man ta beslutet att det är
"Good enough" och tycker detta är det.. Skitbra! :)
--- Slut citat ---
Tack så jättemycket!
--- Citat från: HasseFX skrivet 20.10.2012, 11:59:36 ---Mycket bra detta :) Det hörs direkt att du har "öron" (egentligen känsla och insikt) för vad det är du skapar. Det finns gott om "färdiga" produktioner, inte minst inom spel och lågbudget-tv som låter betydligt sämre! Om det är spel/film du har för ögonen så är det svårt att kommentera driv och rytm i arret - sådant beror ju på bilderna. Som fristående stycke "lider" det av att vara lite för enkelt/rakt, men som sagt, som mediamusik är det bra. Om man vill se till "realism" - det som stör är flöjtsolot, i fel register. Upp en oktav (till altflöjt). Just när det gäller solo och blås - mycket av realismen ligger i fraseringen - främst pauserna, att ge plats för att andas :) Återigen - gott hantverk!
--- Slut citat ---
Tack för feedbacken! Jag känner att du hittade mina två största brister när det gäller att skriva filmmusik. Det känns ofta som att det blir för rakt som du skriver. Och även att jag har för lite kunskap och erfarenhet av just hur man skriver instrumenteringen korrekt. Men försöker mitt bästa att läsa på och utvecklas!
Återigen, tack för feedbacken! Uppskattas enormt!
tigersoul:
--- Citat från: Robin Frejd skrivet 20.10.2012, 06:44:47 ---
--- Citat från: tigersoul skrivet 19.10.2012, 19:21:15 ---I början hade jag svårt att kommentera så konstruktivt eftersom jag inte hade erfarenheten men man kan vara med i dialogen ändå o bidra med ens upplevelser oberoende av tekniskt kunnande ;)
Vad gäller SF så är jag inte jätteförtjust i den sidan. Det känns som att stämningen inte är den bästa många gånger och att det är en grupp som anser sig "de kompetenta" vilka sällan kommentarer någon utanför den klicken. Det är deras åsikt att tidningen o forumet "sänkt sig" till en allt för låg nivå där det är för liten inriktning på de professionella. Vill minnas något jag laddade upp, som iofs var under den allra tidigaste delen av min "karriär" så det lät väl inte jättebra men fick kommentarer från personer i denna grupp som "perfekt exempel på den kattskit som redaktören vill ha in på forumet". Inte riktigt ett ställe att växa på.
--- Slut citat ---
Kunde inte ha sagt det bättre själv. I mitt tycke stämmer allt du skrev!
--- Slut citat ---
Bara att beklaga, men musik är ju lite statusyrke så fort det faktiskt blir yrke o inte hobby tyvärr många gånger, för ingen tjänar på den atmosfären.
bjurte:
Vist hör man storslagna äventyr och flygande drakar i detta stycke.
Robinson trummorna manar till strid..
Jag gillar såna här storslagna stycken i lagom dos.
Kanske lite cliche aktigt imellanåt men absolut lika bra som vilken 'riktig' filmmusik som helst.
Bravo!
Dividend:
Det är ju så att Studio var ett bra forum 2004-2006. Alla gamla "rävar" (som Hmike kallar dem) på det här forumet, satt på Studio en gång i tiden. Sen flyttade alla vettiga hit s a s :) Kvar blev pöbeln :D
tigersoul:
--- Citat från: Dividend skrivet 22.10.2012, 14:30:33 ---Det är ju så att Studio var ett bra forum 2004-2006. Alla gamla "rävar" (som Hmike kallar dem) på det här forumet, satt på Studio en gång i tiden. Sen flyttade alla vettiga hit s a s :) Kvar blev pöbeln :D
--- Slut citat ---
Jaha var det så alltså? *skrattar* så KR är ett SF för de vettiga s.a.s *Skrattar en gång till* :P
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida