Forum > Färdiga produktioner
Harmonica mike - Ballad of a lost friend
Tokai:
Stark låt och text. Fenomenalt bra sjunget. Det finns ett mellanparti som jag tycker är så bra att borde förstärkas med något instr. - vad vet jag inte. Stråkar ligger väl nära till hands.
Tycker sångljudet är rätt bra ändå, men är det nån som är värd en bra mik så är det väl du.
bjurte:
Det är lugnt Mike,det var bara kul att testa lite.. ;)
Men smeta inte till det förmycket bara,kan lätt bli så med ståk och sånt.. B)
Roffe H:
Fy bubblan va bra (som Astrid Lindgren skulle ha sagt) :) Tufft och vackert trots tung text och händelse. Får gospelvibbar, inte bara av orden utan även av sång och stil, kanonbra Mike.
mvh Roffe H B)
Harmonica mike:
Mera kommentarer - härligt boys :)
Max:
Bra tips max.En unison mot ackorden samt en över och en understämma - det är väl så du menar.Ingång en bit före mmm kören.
Fullt möjligt,lyssnar gärna om jag har missförstått hur du menar - du kan ju maila om du vill?..Nu är jag inne på cello och stämsång..hå hå ja ja..var är alla producenter? :)
Jocke:
Thanx man..Som du hör så fick grodan vänta..
Jo denna verre håller,frågan om det blir bättre med fler pålägg..Kanske om man tar det väldigt försiktigt typ svävande cellolir,korta strofer med stämsång på versernas slutdelar..Ide´n med gospel är inte så dum,men som separat version då..
David Clayton Thomas..vem är det,ingen blueslirare va..?
Wernis:
På 1 svarar jag:
Innovativt men i mina öron inte lösningen för låten.Egentligen vet jag inte vad jag vill,Gud sänd mig en producent :D
Jag är inne på en cello samt lite stämsång nu,,men inte testat än
På 2 svarar jag:
Lyssnade på din covering.Jo åt det hållet,men mera svävande och drömskt...är det inte Schaffer som brukar syssla med sånt,finns säkert andra också..men inget som jag lyssnar på.Fick höra det där i en replokal för en massa år sedan och tyckte det lät fräckt.Har du tid och förstår vad jag är ute efter - testa - det uppskattas.Sedan om det passar,ja det vet jag inte förrän jag hört det..
Staffan.
Thanx man.Jo det är nog sträckan med mmm kören du menar.En cello där skulle sitta,eller en snyggt spelad fiol.Micken,ja det är många tagningar det här och ett trixande med micken för att få till sångljudet.Jag har backat,vinklat och haft mig mitt under tagningarna för att få till det.Slöseri med tid,micken är paj och jag behöver en ny.Dyrt,men nödvändigt.
Bjurte:
Du är bäst :) jag skall hålla detta enkelt,jag lovar.Det kanske blir en gospelverre,men då blir det fristående.
Roffe:
Thanx man.En annan polare skrev till mig via mail igår,han är inte med här:"en sopransax på denna skulle sitta" typ,..var,hur har jag inte en susning om.Men tonarten är väl fel antar jag..Jag har dock ingenting emot om du testar.
#######################################
Sådär ja,tror jag fick med alla.MEGA tack för vänliga tillrop och förslag på tillägg.Det jag tror på är en överstämma på slutdelarna av verserna(tack Totmusic) samt cello,alternativt fiol mycket sparsamt lirat.Inga stråkmattor.
Men jag kan ju fortfarande överraskas så shoot boys!
Micael
Alatar:
Mycket fint de här :wub:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida