Forum > Färdiga produktioner
Harmonica mike - Ballad of a lost friend
Harmonica mike:
--- Citat från: Eddi skrivet 19.10.2012, 17:54:20 ---
--- Citat från: Roffe H skrivet 19.10.2012, 16:35:48 ---Hallå Mike,jag hittar ingen spelare. Glömde du den i all iver, eller ligger den nån annanstans?
mvh Roffe :wacko:
--- Slut citat ---
Jag hittar inte ett enda fel med den här versionen :wub:
--- Slut citat ---
Roffe:
Jag tog bort låten,när jag satt det sista på sången och cellon så åker den upp igen :)
Eddi:
Tack kompis,det värmde.Bra anledning att få sig en Brandy från Espania,cheers mate eller salude som dom säger där nere :)
Mike
MaxB:
Jag har inte hunnit ut till studion men har suttit i vår kombinerade pianobar/internetcafé före frukost och fnulat på var mina körstämme-idéer ligger och hur jag ska uttrycka mig teoretiskt för att förklara, då jag inte vet hur man egentligen skriver sånt på rätt sätt.
Tre körstämmor - den på översta raden är det som ligger en oktav ovanför din leadstämma de andra ligger mellan dessa
H-raden panorerad i mitten
F#-raden pannad vänster
D#-raden pannad höger
H C# -> H -> A
F# G# -> F# -> E
D# E -> D# -> C#
Ooh Aah ->Aa ->Aah
Ooh på första tonen Aah på de följande. Aah som ligger kvar då alla stämmorna unisont glider ner till nästa stadiga ton
Den sista tonen tonar fint ut innan du sjunger den sista fjärdedelen på de raderna (första gången tonar kören ut vid "...feel..." andra gången tonar kören ut vid "...musicians")
And sometimes I will scare you when I`m crawlin´up behind
sometimes you will feel me when you drag the curtain down
and sometimes there is silence `cause God ran out of tunes
makin´angels of musicians to try to save a thousand souls
Är förklaringen här ovanför glasklar eller i alla fall begriplig? :unsure:
Vill du jag ska prova sjunga den? Fixar du den högsta körstämman själv... :wub:
eller...? B)
Du har PM med mix och stereo-filen med körerna snart...
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida