Forum > Färdiga produktioner

Harmonica mike - Ballad of a lost friend

(1/7) > >>

Harmonica mike:
Låtnamn:Ballad of a lost friend
Artist:Hmike
Kompositör:Hmike
Text:Hmike
Mix/prod:Hm
Ev,medverkande:Nope,men jag undrar hur det hade låtit med ett inspirerat ackegurafills ala´djonas/nån annan?
Format:mp3
Låtlängd.4,20
Tillverkningsår:maj-okt 2012
Kuriosa:Stort tack till Jaak och Per som lånade ut lite bättre pianoljud än det jag har.

####################################################################

Hej gott folk.
Då har jag dragit denna hit.Låten tillägnas två av mina musikkompisar Bosse och Benny som båda gick bort i somras i stora C.
Spelat/sjungit med bägge två i olika bandkonstellationer så förlusten var stor.
För att hantera det hela så skrev jag denna låt som jag har "färdigställt" i dagarna.
Jag har begränsade masteringsförmågor så jag gjorde en fulmastering.

Tacksam för synpunkter på lir,balans i mixen samt sånguttryck och text.

Gör som vanligt - såga på!

Texten:

Intro/
Some people seed,some people bleed some people feed the others with what they need

Vers/
Somtimes the rain turnin`to snow - sometimes the wind is to weak to blow
and sometimes our lives are fragile and thin - thats why a Ballad of a lost friend is harder to sing
And sometimes I will scare you when I`m crawlin´up behind - sometimes you will feel me when you drag the curtain down
and sometimes there is silence `cause God ran out of tunes - makin´angels of musicians to try to save a thousand souls

Mellanspel/
There´s a hole in my soul that no song can heal - but it would heal in a minute of you could sing it with me

Stick/
I guess I`ll never be the one who gotta be strong - ooh God send us an angel so we can get along
There´s a war out there that noone gonna win - and the beggar is struggelin´ he ain`t livin´in sin
and i know he is not alone - yeah I know he is not alone
It might be a purpose to hold someones hand - while they stand in the shadow watching people passin´by

Vers/
Sometimes the,,

Outro/
This is the road we got to go - loosin´loved ones is a price we got to pay
But why we never know - before The Judgement day

Mike

bjurte:
Jäkligt bra låt och framförande,skönt sound oxo(bra pianoljud du fick av grabbarna)
Ja han är inge rolig han C-snubben.. :(
Vet inte riktigt vad ett ackegurafills är(är ju Elarbetare själv. ;) )
annars skulle jag erbjudigt dig mina tjänster,men kanske en riktigt snäll orgelmatta skulle kunna komma och gå i din  fina låt ?

spacetrucker:
Jädrans... de va fint :wub:
Jo, han där C-snubben tog hand om min fru också för ett antal år sen  :angry:

Må denna låt vara dom alla till ära...

Space

Wernborg:
Nytt uttryck från dig vid 131. Falsett? Snyggt i alla fall.

Lite svengelskt emellanåt, särskilt läspande th-ljuden som stör mig. Ibland är det rätt så du behöver nog bara tänka på det.

Riktigt snygg "People get ready"-stuk på denna. Gillart!!

Lite för lång i nuvarande arr med tanke på att det är samma ackordvända mest hela tiden. Bygg gärna lite i intensitet med tex. stråkar och som du var inne på, akkegurka.

Får man vara med och leka?

[off-topic]Och den där gräsliga sjukdomen har ju de flesta en relation till så även jag. Starkt tema.[/off-topic]

tigersoul:
Livet är inte lätt, andra låten idag jag kommenterar som på något sätt berör ämnet :(

Inte alls tokigt! Jag kan tänka mig stråkar på det här faktiskt, o den är kanske lite lång i sina lite enformiga harmonier. Kanske skulle bygga lite mer dynamik i låten?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion