Forum > Färdiga produktioner
Eddi - Rock the world ft. MaxB
MaxB:
Vid 223, visst ska väl orgeln byta ackord redan där!? Nu byter den lite senare men det låter som sologitarristerna spelar som det är ett byte vid 223, d.v.s. innan organisten fattat galoppen?
Nu tycker jag du lyckats bäst hittills med mixen. Och nu finns det plats för elgitarrkomp&riff. Hmmm, ska jag prova alltså? Kanske i helgen... Har säkert inget annant som måste bli gjort. :lol:
Saknar publiken som skriker och visslar vid introt till det första riviga gitarrsolo-partiet. B)
Och nu hörde jag trummkicken också för första gången - good!
Eddi:
--- Citat från: MaxB skrivet 25.10.2012, 23:12:06 ---Vid 223, visst ska väl orgeln byta ackord redan där!? Nu byter den lite senare men det låter som sologitarristerna spelar som det är ett byte vid 223, d.v.s. innan organisten fattat galoppen?
Nu tycker jag du lyckats bäst hittills med mixen. Och nu finns det plats för elgitarrkomp&riff. Hmmm, ska jag prova alltså? Kanske i helgen... Har säkert inget annant som måste bli gjort. :lol:
Saknar publiken som skriker och visslar vid introt till det första riviga gitarrsolo-partiet. B)
Och nu hörde jag trummkicken också för första gången - good!
--- Slut citat ---
Jovisst du har rätt det ska vara C, D E där istället Får fixa det. Nu blev det vinter så du har inget att göra på gården förräns kälen går ut i vår :D
cykeln:
The battle of the guitars på slutet är ju helrätt.
Det är en skön låt, med skön retrokänsla.
Om jag fick önska så
Lyft fram sången ytterligare lite till - bitvis försvinner den.
Lyft fram hooken mer - åtminstone på några ställen
Ta bort lite av murrigheten i basen (basen är murrig och trummorna är omurriga liksom)
Riktig livelåt är det
Harmonica mike:
Virveln lever en fjösighetstillvaro,upp med volymen lite på den..
Mixen låter klart bättre,men du skulle behöva få besök av nån som kan visa lite masterknep.
Största och vanligaste felet är jakten på ut DECIBEL.Man slänger på maximaizer och limiter och kompressorer i en sällan skådad ordning sen rattar man tills mixen är förstörd,allt för DECIBELLEN typ - detta är menat som exempel.Masteringen skall man överlåta till dom som kan det,eller så tar man en genväg och testar/köper stillwells plugg för ändamålet och rattar försiktigt.
Nu hörde jag Max också,nice :) Eddi is going the right way..My way :P
Mike
bjurte:
Det börjar ta sig 'sa mordbrännarn' :lol:
Bättre och bättre för varje mix..
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida