Forum > Färdiga produktioner
Eddi - Rock the world ft. MaxB
Eddi:
--- Citat från: Roffe H skrivet 25.10.2012, 15:14:37 ---Schyst låt och bra driv. Sången och stämmorna helt ok. Lite rörigt bara med alla gitarrer (särkilt vid solot ca 130). Håller med Mike, låter som om de slåss om uppmärksamheten. I stort, en bra låt! :)
mvh Roffe H
--- Slut citat ---
Jomenvisst rätt uppfattat Roffe det ska vara en guratävling i låten kul att du gillar drivet. Tack för tyck Roffe :D
Nu fins det, för de som vill ha en studiomix, ett alternativ i topp-posten som nästan helt saknar effekter. <_<
MaxB:
Kul att höra drivet. Jag tycker studioversionen är ganska vild också.
Asti:
Lite rörig ljudbild, men rätt bra driv! Sången sitter bra tycker jag!
Trummorna är lite anonyma, dom dränks nog av alla gitarrer. :)
Mixen skulle kanske må väl av att spridas ut en aning. Nu känns det väldigt centrerat.
/Asti
Clemens:
Hade det varit på 60-70 talet så hade du varit en "Big star" :D Gillar själva stämningen och drivet, men sen finns det väl att göra en del på mixen..men skitsamma, skön låt, och det är väl det som spelar roll! :)
Eddi:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 25.10.2012, 10:25:03 ---Herre Gud tar det aldrig slut..
:D
Liiiite stökig ljudbild ja,snuddar nästan outhärdligt i början av låten.Det låter sönderkomprimerat/limiterat.Lättar du lite på master trycket så kommmer det att låta lite bättre.Många guror som slåss om uppmärksamheten ja,men det är rätt fräckt.Låten som sådan svänger störtskönt,men STÄDA upp mixen - läs mastern/out kanal eller vad det nu heter i din daw Eddi.
Det hade varit kul att veta vilken av gurorna Max lirar,men antar att det är omöjligt :D Det är väl den som ligger där till höger och kämpar mot limitern som försöker döda allt under 250-750hz vid samtliga sekunder :P :lol:
Bra låt som sagt,slänger upp fyra å en halv ölback i luften då jag känner mig stark idag.
Rock on mate
Mike
--- Slut citat ---
Juste Micke 4,5 backar öl tackar man inte nej till :lol:
Nu har jag städat och haft mig tycker att det blev riktigt bra i senaste verren (just upplagd).
Som Maxen säger så har han bara körat (och det är inte så bara) på senaste verren kör jag honom utan reverb på spåren och det låter j-ligt bra tycker jag..
Tack för tyck HM :D
--- Citat från: MaxB skrivet 25.10.2012, 16:46:22 ---Kul att höra drivet. Jag tycker studioversionen är ganska vild också.
--- Slut citat ---
Ja den vart lite väl mycket tryck på - men nu aningen mer subtil - så fram med gurorna bara :D
--- Citat från: Asti skrivet 25.10.2012, 19:07:23 ---Lite rörig ljudbild, men rätt bra driv! Sången sitter bra tycker jag!
Trummorna är lite anonyma, dom dränks nog av alla gitarrer. :)
Mixen skulle kanske må väl av att spridas ut en aning. Nu känns det väldigt centrerat.
/Asti
--- Slut citat ---
Ajdå trummorna fortfarande (har inte ändrat i senaste) jag som trodde jag fått till det - har i alla fall spridit ljudbilden lite mer i sista verren. Tack för röst-pepp och tack för lyss och tyck Asti :D
--- Citat från: Clemens skrivet 25.10.2012, 20:54:22 ---Hade det varit på 60-70 talet så hade du varit en "Big star" :D Gillar själva stämningen och drivet, men sen finns det väl att göra en del på mixen..men skitsamma, skön låt, och det är väl det som spelar roll! :)
--- Slut citat ---
Fasen nu hann du lyssna innan senaste verren - ta gärna en ny lyssning till - blev mycket bättre tycker jag i alla fall. "skön låt" tar jag till mig. Tack för lyss och tyck C :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida