Forum > Färdiga produktioner

Eddi - Rock the world ft. MaxB

<< < (7/10) > >>

tsmalmbe:
Mina öron och min fasmätare säger genast att detta inte fungerar - mystiska stereoeffekter. Överkomprimerat, grötigt dessutom. Visst, det finns potential att vara stort med massor med instrument, men nu blir det mest diminutivt pga mixen.

Sången distar på vissa ställen fult. Antingen skall det dista över hela låten eller så inte alls. Men inte nu och då.

Gitarrsolot är najs, men låter som en helt annan låt ur mixvinkel, och alltför högt.

Anyway, den mystiska stereobilden som låter som om ena högtalaren skulle vara felkopplad (plus som minus) drar ner betyget.

Eddi:

--- Citat från: cykeln skrivet 26.10.2012, 08:42:13 ---The battle of the guitars på slutet är ju helrätt.
Det är en skön låt, med skön retrokänsla.
Om jag fick önska så
Lyft fram sången ytterligare lite till - bitvis försvinner den.
Lyft fram hooken mer - åtminstone på några ställen
Ta bort lite av murrigheten i basen (basen är murrig och trummorna är omurriga liksom)
Riktig livelåt är det

--- Slut citat ---
Precis Live var ordet tack för tyck Biken :D

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 26.10.2012, 09:22:30 ---Virveln lever en fjösighetstillvaro,upp med volymen lite på den..
Mixen låter klart bättre,men du skulle behöva få besök av nån som kan visa lite masterknep.

Största och vanligaste felet är jakten på ut DECIBEL.Man slänger på maximaizer och limiter och kompressorer i en sällan skådad ordning sen rattar man tills mixen är förstörd,allt för DECIBELLEN typ - detta är menat som exempel.Masteringen skall man överlåta till dom som kan det,eller så tar man en genväg och testar/köper stillwells plugg för ändamålet och rattar försiktigt.

Nu hörde jag Max också,nice  :) Eddi is going the right way..My way  :P

Mike

--- Slut citat ---
Jag bytte trummor till DFH och kanske är det så att virveln är fjösig hm... den borde ju inte vara det men jag ska titta på det - jag tror att jag valde Ludvig virvel med flit dessutom och visst har jag maximizer men det är liksom det enda i kompressionsväg och inte är det mycket heller så ja vad vet jag... Tack för tyck HM :D

--- Citat från: bjurte skrivet 27.10.2012, 00:09:26 ---Det börjar ta sig 'sa mordbrännarn'  :lol:
Bättre och  bättre för varje mix..

--- Slut citat ---
Vackert så.. Tack för tyck Björn :D

--- Citat från: tsmalmbe skrivet 27.10.2012, 00:46:18 ---Mina öron och min fasmätare säger genast att detta inte fungerar - mystiska stereoeffekter. Överkomprimerat, grötigt dessutom. Visst, det finns potential att vara stort med massor med instrument, men nu blir det mest diminutivt pga mixen.

Sången distar på vissa ställen fult. Antingen skall det dista över hela låten eller så inte alls. Men inte nu och då.

Gitarrsolot är najs, men låter som en helt annan låt ur mixvinkel, och alltför högt.

Anyway, den mystiska stereobilden som låter som om ena högtalaren skulle vara felkopplad (plus som minus) drar ner betyget.

--- Slut citat ---
Jag hänger inte riktigt med i den här kritiken - som sagt har jag Maximizer på mastern men inte mycket -2,8 ut och Optimiser på 58 i övrigt finns liksom inga pluggar som kan göra det du säger - det är inget jag hör heller att det skulle vara någon fasvändning. Kan hålla med om att rösten ibland låter over men den har inte gått över linan varken vid inspelning eller i outen. Tack för tyck Thomas :D

Plinka:
Vilken galen o härlig låt! Gillar gitarrsolona  :D Är nog en del som behöver fixas till, men där har du ju redan fått många bra tips så lämnar det till de kunniga!

Eddi:

--- Citat från: Plinka skrivet 28.10.2012, 13:16:49 ---Vilken galen o härlig låt! Gillar gitarrsolona  :D Är nog en del som behöver fixas till, men där har du ju redan fått många bra tips så lämnar det till de kunniga!

--- Slut citat ---
Tack Plinka :D

Harmonica mike:
Eddi,låt oss höra en mix utan maxzimajsern..Inte heller nån kompressor eller nån limiter på mastern.Skit i hur svagt det låter,jag vill höra en ren masterout.

Yla i ett pm eller skrik i tråden så får jag lyssna.Kanske kan jag bidra med nåt trots mina små masteringsfärdigheter.
Mindre är alltid bra om man inte har full koll på vad man gör.

Mike

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion