Forum > Färdiga produktioner

Eddi - Rock the world ft. MaxB

(1/10) > >>

Eddi:
Ja tänkte mig något analogt denna gång och har påbörjat en låt som heter Rock The World. Jag har redan privat fått på skallen för att trummorna låter uselt samt att min voice låter för spetsig och jag har funderat över hur man kan fixa det men ännu inte gjort något åt det. Så ni får ta det för vad det är. Det är en 1/4 - färdig låt så att säga egentligen borde jag ju ha låtit bli att lägga ut den på halvfärdiga men jag gör det ändå bara för att snappa upp ytterligare kritik som jag kan ta med mig i förfärdigandet av denna låt. Alltså tacksam för idéer och förslag av alla de slag.

Så nu har jag fnulat med denna ett par veckor och MaxB har körat - fast han är galen på mig med alla gitarrer som spelar olika ljud. Tänk så här det är grabben från landet som äntligen får komma ut i stora världen för att spela på sin älskade gura.

TEXT:
When you're leaving on train from your hometown
To seek fortune in another place
All your things are packed in an ugly bag
But your guitar has a seat of its own

Theres a lot of memories that haunts you
Hope the future hold a better deal
But your mum and dad says they want you
And they told you you'll be longing for home

But no no I'm gonna rock this world
And play my guitar at the loudest sound
And the crowd will scream scream
And fulfil my dream they want more more they want more

When you arrived to the town of Rockutopia
And look for some dudes who really can play
You find yourself lost in Arubia
But your guitar will speak for itself

Theres a lot of bands that could suit you
They got gears and they all need your tunes
Theres a text from your girl who need you
And she's begging for you to come home

Tack för alla som tjatat om mix och allt nu tror jag att jag har fått fram något som inte ens jag upplever som oväsen utom i slutet då gurorna battlar vilket är fullt medvetet, den låga gura nr. 3 vann helt otippat.

Håkan Nilsson:
Det låter lite Neil Young & Crazy Horse, det är inte fel alls.
Har du trummat på riktigt? Greja mer med den så blir det nog bra, låten är ju fet.... Trummor o sång skulle väl behöva plattas ut lite. Klart värt att jobba på, så det blir mer tyngd i den.

Jocke:
Det här gillas som "komposition" ! :)

Tycker du ska jobba med kompet så det blir en enda pulserande "massa" och låta riff och lead sticka ut. Orgeln jar ett gott bröl och kan få spela riffet i någon passage... Lite skitigare och tyngre trummor vore nice! De ska låta som när man klubbar oxar! :) Kanske skulle du sänka tonarten för att få fram det grova i din röst mera...?

MaxB:
Det är roligt att du släpper loss rösten så här mycket, gillar då du kommer upp till "They want more, more, more, mooooooreee".

Mix behöver nog mer bas tror jag och rösten komprimeras in med instrumenten mera.

Eddi:

--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 13.10.2012, 12:04:05 ---Det låter lite Neil Young & Crazy Horse, det är inte fel alls.
Har du trummat på riktigt? Greja mer med den så blir det nog bra, låten är ju fet.... Trummor o sång skulle väl behöva plattas ut lite. Klart värt att jobba på, så det blir mer tyngd i den.

--- Slut citat ---
Oj måste ju nästan uppfattas som bra kritik  så mycket drums som du har livemixat. Nej det är Superior Drums. Jag har ännu inte lagt bas så det är väl det som saknas för tyngden.
Tack för tyck Håkan :D

--- Citat från: Jocke skrivet 13.10.2012, 13:16:53 ---Det här gillas som "komposition" ! :)

Tycker du ska jobba med kompet så det blir en enda pulserande "massa" och låta riff och lead sticka ut. Orgeln jar ett gott bröl och kan få spela riffet i någon passage... Lite skitigare och tyngre trummor vore nice! De ska låta som när man klubbar oxar! :) Kanske skulle du sänka tonarten för att få fram det grova i din röst mera...?

--- Slut citat ---
Ok bra förslag där ska fundra över det. Tack för tyck Jocke :D

--- Citat från: MaxB skrivet 13.10.2012, 21:20:00 ---Det är roligt att du släpper loss rösten så här mycket, gillar då du kommer upp till "They want more, more, more, mooooooreee".

Mix behöver nog mer bas tror jag och rösten komprimeras in med instrumenten mera.

--- Slut citat ---
Jepp jag blev lika förvånad över min röst i de högre registren - den höll ju! Om bas kommer till eller när bas kommer till så blir det nog mer dynamiskt. Tack för tyck MaxB :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion