Forum > Färdiga produktioner
Eddi - Rock the world ft. MaxB
Eddi:
--- Citat från: Gurano skrivet 25.10.2012, 00:54:12 ---Håller med Tokai om Lou Reed!
Låter som att det kan bli helskönt - jag tycker att du ska lyfta fram sången mera - den drunknar lite nu å är lite instängd. Mixen behöver styras upp en del.
Men den e skön :)
/Gurano
--- Slut citat ---
Äntligen en som förstår sig på finkultur TACK Gurano du har gjort min kväll. Jo alla säger att mixen måste styras upp jag vet inte bara hur - har försökt men antingen försvinner trummor, dynamik, körer och nu sång - ska kanske försöka göra en strikt studiomix av det hela som ett projekt för sig och killa en massa darlings.
Eller det kanske skulle kunna bili en Mix-Challange vad säger du Wernis?
Tack för tyck Göran :D
MaxB:
--- Citat från: Eddi skrivet 25.10.2012, 00:05:46 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 24.10.2012, 23:59:04 ---
--- Citat från: Eddi skrivet 24.10.2012, 23:02:13 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 24.10.2012, 22:43:55 ---Det är ju jag som är grabben från landet och det finns ju ingen plats kvar för min gura! :lol:
Ja, mycket buller och bång och ett sjuhelsickes driv är det!
--- Slut citat ---
Jodå ett par guror till så blir det tio stuckna. Perre klagar på trummorna som inte hörs tacka sjutton för det :lol:
--- Slut citat ---
Det där med trummorna har ju grabben från landet också sagt till dig! :lol:
Du måste hålla koll på de galna gitarristerna innan de tar över hela föreställningen!
--- Slut citat ---
Äh det är ingen som förstår sig på finkultur....... Jo PXM :D
--- Slut citat ---
Right You are!
Bra styrning av körerna. Kul med galna gitarrister men de är lite over the top.
Här nu att basisten är lite för stressad i första delen av låten. Han ligger före trummisen och det är väl en av de putsa dödssynderna? :unsure:
I samma veva noteras följaktligen attklicken på trummorna egentligen inte hörs på grund av ett reverbhav.vad är orsak och verkan i det sammanhanget?
Då jag vill lägga ett instrument tajt brukar jag oftast muta de flesta spåren och bara ha bra volym på trummorna och några till relevanta spår. Sen drömmer jag om att kunna spela tight. Kolla gärna motsvarande mellan bas och trummor här. Trummorna spelar i den här mixen i ett annat rum pga för mycket revben nu. Jag skrev reverb men T9 eller vad det heter tolkar det som revben...
Det är faktiskt kul att skriva i telefonen nu då jag använder ett tangentbord som heter Swype. Men visst blir några ord del, dock förvånansvärt få!
Harmonica mike:
Herre Gud tar det aldrig slut..
:D
Liiiite stökig ljudbild ja,snuddar nästan outhärdligt i början av låten.Det låter sönderkomprimerat/limiterat.Lättar du lite på master trycket så kommmer det att låta lite bättre.Många guror som slåss om uppmärksamheten ja,men det är rätt fräckt.Låten som sådan svänger störtskönt,men STÄDA upp mixen - läs mastern/out kanal eller vad det nu heter i din daw Eddi.
Det hade varit kul att veta vilken av gurorna Max lirar,men antar att det är omöjligt :D Det är väl den som ligger där till höger och kämpar mot limitern som försöker döda allt under 250-750hz vid samtliga sekunder :P :lol:
Bra låt som sagt,slänger upp fyra å en halv ölback i luften då jag känner mig stark idag.
Rock on mate
Mike
MaxB:
Mitt bidrag är tre körstämmor som enligt mitt önskemål är oerhört tysta i början och hörs mest i andra refrängen.
MaxB har inte med något gitarrbidrag i den här låten. Jag hade inspiration att spela en kompgitarr på varje sida men vill i så fall först få utrymme. Avvaktar också mixstädning.
Roffe H:
Schyst låt och bra driv. Sången och stämmorna helt ok. Lite rörigt bara med alla gitarrer (särkilt vid solot ca 130). Håller med Mike, låter som om de slåss om uppmärksamheten. I stort, en bra låt! :)
mvh Roffe H
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida