Forum > Demolåtar
Tigersoul - Moonlight
Girly:
Den är ju helt underbar :wub:
Jag tycker det va lite coolt med detta reverb-delay-overload... och jag är inte så tekniskt begåvad att jag tycker det låter fel heller ;) ...förstår liksom vad det är du vill få fram och tycker du lyckas med att fånga det drömska fullt ut. Kanon!
Lena
tigersoul:
Era små smickrare, har ni inget att klaga på? :P :wub:
Jag står o väger på om reverb"mattan" inkl delays är för omfattande eller om de trots allt är lagom för det här drömska stuket. Någon började tala om Enya, kanske inte helt långt därifrån.
Finns lite fix på gitarren, något otrevligt ljud här o var som måste fixas.
Sen veti tusan, jag känner mig ganska färdig? Jag hade en idé att lägga en vers till o göra en tonartshöjning, men skrivpennan är prompt färdig med låten o har ingenting mer att tillägga säger den.
Glömde lägga med texten som jag normalt gör, den återfinns nedan. Förresten Tigriska harmonier Eddi, det existerar sådana alltså? :P
--- Citera ---56 bpm c.a
Em D
Moonlight, hear my plead,
Am G D D (inst bar)
Guide me through my night, of tears <-
Moonlight, see my need,
Help me through my fear, of change
Em
Tonight
Inst verse
Moonlight, soothe my gread,
Lead me through my hate, and shame
Moonlight, plant a seed,
Show me through my fray, with life
Tonight
Inst verse
Outro
--- Slut citat ---
Jocke:
Vackert, stämningsfullt och välgjort för att vara ett "turboprojekt"!^^
Varje smäktande rockballad ska väl ha stråkar och ett stort trumset?
Nä, skojar bara - sabba det inte nu! ;)
bjurte:
Gillar detta,har alltid älskat Reverb/delay.. ;)
Skön stämning och avslappnande.
Sången skulle jag kanske vilja ha lite tydligare,hör inte riktigt orden(kanske bara lite mer diskant??)
Sedan skulle jag gå in och 'manuellt' sänka gitarrgnisslet lite,inte ta bort helt,men få det lite mer diskret..
tigersoul:
--- Citat från: bjurte skrivet 05.10.2012, 12:34:25 ---Gillar detta,har alltid älskat Reverb/delay.. ;)
Skön stämning och avslappnande.
Sången skulle jag kanske vilja ha lite tydligare,hör inte riktigt orden(kanske bara lite mer diskant??)
Sedan skulle jag gå in och 'manuellt' sänka gitarrgnisslet lite,inte ta bort helt,men få det lite mer diskret..
--- Slut citat ---
Gitarrgnisselfix står överst på attgöra-listan, jag har gjort det redan men missade några ställen. Funderar även på att förlänga den på något sätt, tänkt mig en höjning eventuellt med lite tilltagande instrumentalt... den blir nog dock ändå inte "full låt längd" riktigt men behöver kanske inte heller vara det. Kan kanske bli tjatigt med den här typen av låt om den är så pass lång. Jag vill inte stoppa in någon annan låtdel då jag vill ha den precis som den är.
HAHAHA Snygg bild Jocke, nej blir inga trummor eller strängar i den här, i synnerlighet inte trummor.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida