Forum > Demolåtar

Tigersoul - Moonlight

<< < (6/6)

tigersoul:

--- Citat från: Bass skrivet 17.10.2012, 13:45:53 ---Har inget annat att säja förutom att det va svinsnyggt! Bra jobbet =D

--- Slut citat ---

Det var väl rätt mycket att säga på sitt sätt ;)

egghuvud:
Bra. Snyggt arrangemang. MIn enda reservatripon är när du håller ut tonerna så låter det som att sången skorrar eller distar vilket inte är så behagligt i min lyssning. 

tigersoul:

--- Citat från: egghuvud skrivet 17.10.2012, 14:33:20 ---Bra. Snyggt arrangemang. MIn enda reservatripon är när du håller ut tonerna så låter det som att sången skorrar eller distar vilket inte är så behagligt i min lyssning. 

--- Slut citat ---

Funderar på om det är min "uppvärmning" (exciter på bas o mellanregistret) som kan ligga bakom. Jag drog ner den till att gå under 2khz just för att jag upplevde det här men hör inte så mkt av den nu längre, något kan ju dock finnas kvar då det ligger i naturen på effekten. Fördelen är att man får en skön värme, men det är en balansgång. Fler som upplever det här? Tror det är lite högtalarberoende .

Håkan Nilsson:
Väldigt fint. Snyggt med det stora reverbet, helt rätt till det här. Jag hörde nån enstaka sur ton i sången.
Väldigt maffigt blir det, lyfter eftersom jag lyssnar o skriver samtidigt....
Den kändes lite för kort... Men väldigt snyggt är det...

tigersoul:

--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 17.10.2012, 15:18:53 ---Väldigt fint. Snyggt med det stora reverbet, helt rätt till det här. Jag hörde nån enstaka sur ton i sången.
Väldigt maffigt blir det, lyfter eftersom jag lyssnar o skriver samtidigt....
Den kändes lite för kort... Men väldigt snyggt är det...

--- Slut citat ---

Den är ju en aning kort, men samtidigt har jag absolut ingenting mer att tillägga textmässigt så kan inte göra så mkt mer med den. Höjningen är faktiskt en upprepad vers så det är snålskjuts redan där ;)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion